جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » کتاب‌های منتشرشدۀ ما » درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading – ویرایش جدید
  • fastzaban
  • ۲۸ خرداد, ۱۳۹۹
  • ۰۹:۱۷
درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading - ویرایش جدید

درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading – ویرایش جدید

فست زبان: یکی از مهمترین بخش‌های آزمون های زبان، درک مطلب یا ریدینگ (Reading) است. اما شاید اگر تکنیک های پاسخگویی به سوالات درک مطلب را یاد نگرفته باشید، نتوانید نتیجه لازم را کسب کنید. در این مطلب یک منبع بسیار قوی و کامل را برای پاسخگویی به تمامی سوالات درک مطلب آزمون های زبان به شما معرفی می کنیم.

چارچوب کلی سوالات ریدینگ در آزمون های زبان

شاید خیلی از داوطلبان با دیدن متن های چند پاراگرافی و یا با موضوعات نامانوس، از پاسخ به سوالات چشم پوشی می کنند و با این کار شاید شانس قبولی خود را به خطر می اندازند. اما ما راه‌حل را به شما معرفی خواهیم کرد.
از تحلیل سوالات بخش درک مطلب آزمون های زبان مختلف می توان استنباط کرد چارچوب کلی سوالات این بخش بصورت زیر است:
  1. سوالات مربوط به مفاهیم و ایده های متن
  2. سوالات مربوط به جزییات صریح متن
  3. سوالات مربوط به مرجع ضمیر
  4. سوالاتی که پاسخ آنها بطور مستقیم در متن ارائه نشده است (جزییات قابل استنباط از متن)
  5. سوالات واژگان
  6. سوالات کلی از متن

منابع انگلیسی مختلفی برای یادگیری مهارت های ریدینگ در بازار موجود است و مطمئنا بهترین منابع زبان اصلی برای این بخش کتاب های تافل لانگمن و TOEFL Reading Flash هستند. اما خوب این کتاب ها با توجه به انگلیسی بودن کمی کار یادگیری برای داوطلبان را سخت می کند و همچنین شاید این کتابها برای آزمون های زبان دکتری در ایران بهینه نشده اند.

در ادامه کتابی را به شما داوطلبان عزیز معرفی خواهیم کرد که بدون شک می تواند تمام نیازهای شما را برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ برطرف سازد.

معرفی کتاب Fast Reading استاد مهرداد زنگیه وندی – ویرایش جدید

کتاب Fast Reading، با هدف آماده‌ سازی داوطلبان برای بخش درک مطلب آزمون های های زبان در هر سطح و مقطعی نگاشته شده است. این کتاب هم برای مطالعۀ خودخوان و هم برای تدریس در کلاس توسط مدرس طراحی شده است. در ادامه با بخش های مختلف این کتاب آشنا خواهید شد.

بخش های کتاب درک مطلب آزمون‌ های زبان Fast Reading

این کتاب از ۷ فصل تشکیل شده که هر یک از آنها بر روی یکی از مهارت های لازم برای پاسخ به سؤالات ریدینگ آزمون تمرکز می کند و هر بخش بصورت یک درسنامه ارائه گردیده‌ است. درسنامه ها به زبان فارسی و توضیحات بسیار ساده و کاربردی هستند.

توضیح و آموزش نکات هر بخش به زبان ساده

توضیحات کتاب به زبان فارسی هستند و بصورت ساده همراه با مثال ارایه شده اند.

در آزمون

در این قسمت نحوه ارزیابی از مباحث هر درس در آزمون‌ های مختلف و چگونگی پاسخ‌ دهی به آنها با ذکر نکات ارائه شده است. بدون شک 

قسمت Sample Test

 در انتهای هر بخش یک آزمون نمونه قرار داده شده که شامل نمونه سؤالاتی است که در آزمون‌ ها از مباحث آن بخش مطرح شده است.

آزمون جامع و تست های آزمون‌های مختلف زبان دکتری

در انتها نیز آزمون های جامع شامل ۳۳ متن از سؤالات آزمون‌ های مختلف زبان دکتری قرار داده شده است. ترجمه این متن‌ها به همراه پاسخ تشریحی سوالات این آمون ها ارائه شده است. 

واژگان مهم آزمون های زبان

بخش «واژگان مهم آزمون‌های زبان» انتهای کتاب، گزیده لغات کتابهایی چون ۵۰۴ واژه، ۴۰۰ لغت ضروری تافل، Essential Words for the TOEFL، Vocabulary for IELTS، کتاب ۱۱۰۰ واژه بارونز، واژگان ضروری GRE و Hot Words for the SAT است که با استفاده از روش ابداعی ارایۀ لغات در کنار مترادف‌های آنها به ترتیب ساده به دشوار، برای شما عزیزان فراهم شده است. در این قسمت، تلفظ IPA «الفبای فونتیک بین‌المللی» لغات و ترجمۀ فارسی روان آنها ارائه شده است.

توصیه می شود این لغات را به دقت مطالعه کرده و به ذهن بسپارید. در قسمت مترادف ها، ابتدا کلماتی که زیر آنها خط کشیده نشده و سپس کلماتی که زیر آنها خط کشیده شده را مطالعه کنید، زیرا کلمات به ترتیب ساده به دشوار از چپ به راست مرتب شده‌اند. مترادف‌هایی که زیر آنها خط کشیده شده عمدتاً مترادف‌های دشوارتر و برگزیده از کتاب‌هایی چون ۱۱۰۰ واژه، واژگان ضروری GRE و SAT هستند که بیشتر برای کسانی که خود را برای کسب نمرۀ بالا از آزمون‌های مختلف آماده می‌کنند، مناسب هستند. بنابراین، مطالعۀ این لغات را در اولویت دوم خود قرار دهید. با دانستن لغات این بخش از کتاب، می‌توانید یقین داشته باشید که تا بیش از ۸۰ درصد از واژگان مورد نیاز آزمون‌های زبان را فراگرفته‌اید.

دانلود یک فصل رایگان کتاب درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

ویژگی های کتاب فست ریدینگ

اگر بخواهیم ویژگی های کتاب را ذکر کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

حجم بسیار مناسب 

حجم توضیحات کتاب در مجموع 75 صفحه است و این تعداد صفحه شامل مثال ها و متن ها هم می شود. بنابراین شما با یک کتاب بسیار جمع و جور روبرو هستید که می تواند در بالا بردن درصد زبان انگلیسی شما در آزمون تان بسیار کارآمد باشد.

داشتن نمونه متن و پاسخ تشریحی و ترجمه فارسی

در انتهای کتاب بیش از 30 متن ریدینگ با موضوعات مختلف از آزمون های مختلف زبان آورده شده است که تمام آنها به فارسی روان ترجمه شده اند. همچنین لغات دشوار متن ها بصورت جداگانه در جدول هایی گردآوری شده اند تا بتوانید متن ها را بهتر درک کنید. البته تمام سوالات متن ها با استفاده از نکات و توضیحات خود کتاب با اشاره به سرفصل آن توضیح داده شده اند و همین نکته Fast Reading را به یک منبع منحصربفرد تبدیل کرده است.

بروز بودن و جامع بودن مطالب کتاب

شما با مطالعه این کتاب بی نیاز از هر منبع خارجی و داخلی (که بندرت یافت می شود) خواهید بود. بنابراین خیالتون راحت هست که با یک مرجع جامع و بروز مواجه هستید.

قیمت مناسب

با در نظر گرفتن شرایط جامعه و اوضاع اقتصادی مردم، قیمت کتاب فست ریدینگ بسیار مناسب و قابل خرید توسط عموم انتخاب شده است. 

نحوه خرید 

این کتاب هم اکنون در کتابفروشی های سراسر کشور و نمایندگی های انتشارات جنگل موجود می باشد. همچنین اگر تمایل بع خرید آنلاین این کتاب داشته باشید می توانید آن را از طریق لینک زیر از فروشگاه کتاب فست زبان سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. 

برای خرید کلیک کنید

 

 

 

4/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

رونمایی از پلتفرم جدید فروشگاه فست زبانمشاهده سایت