جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون زبان دانشگاه آزاد » آزمون زبان دانشگاه آزاد چیست – دانلود 56 دوره آزمون با پاسخ
  • fastzaban
  • ۲۴ بهمن, ۱۴۰۰
  • ۱۶:۲۰
آزمون ept چیست

آزمون زبان دانشگاه آزاد چیست – دانلود 56 دوره آزمون با پاسخ

فست زبان: اگر دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد باشید احتمالا تاکنون اسم آزمون ept راشنیده‌اید. اگر اطلاعاتی در مورد این آزمون ندارید در این مطلب از وبسایت مرجع آزمون های زبان در ایران، به معرفی کامل اینکه آزمون EPT چیست، بخش های مختلف آزمون، نحوه ثبت نام و منابع آزمون ept خواهیم پرداخت. حتما با ما همراه باشید.

امتحان ای پی تی چیست؟

EPT آزمون زبان ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می باشد که از سال ۱۳۸۶ به صورت منظم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های منتخب سراسر کشور برگزار شده‌ است. تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌ شد اما پس از آن (تقریبا) هر ماه برگزار می‌شود.

در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد. البته برای رشته های ادبیات عرب آزمون زبان عربی جایگزین ept شده است و دانشجویان می توانند در این امتحان شرکت کنند.

اسم این آزمون مخفف عبارت English Proficiency Test است و دانشجویانی که مدرک بین المللی زبان (IELTS) با نمره تعیین شده توسط دانشگاه را نداشته باشند می بایست نمره قبولی در این آزمون را به عنوان جایگزین آن جهت ارایه رساله دوره دکتری کسب نمایند.

سطح آزمون چگونه است؟

سطح سوالات این آزمون را می توان با آزمون بین‌ المللی TOEFL PBT مقایسه کرد؛ با این تفاوت که EPT فاقد بخش‌ های شنیداری و رایتینگ است. در بین آزمون های زبان دکتری دیگر در ایران این آزمون سطح پایین‌تری دارد و به اصطلاح راحت‌تر می‌توان در آن نتیجه گرفت.

اعتبار مدرک قبولی EPT تا چه مدت است؟

اعتبار مدرک قبولی در آزمون، تا ۲ سال پس از آن است و در صورتیکه در طول این مدت موفق به ارایه رساله خود نشوید بایستی مجدد در آزمون ای پی تی شرکت کنید و نمره قبولی آن را کسب نمایید.

توجه: این آزمون تنها برای داوطلبان دکترای دانشگاه‌ آزاد اسلامی معتبر است و دانشگاه‌های سراسری مدرک این آزمون زبان را نمی‌پذیرند.

نحوه شرکت در آزمون ای پی تی

برای ثبت نام در آزمون بایستی به سامانه آزمون زبان دانشگاه آزاد به نشانی https://english.iau.ac.ir/ept مراجعه نمایید. سپس وارد بخش ثبت‌نام در آزمون شوید و کلیه اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت‌نام را وارد نمایید.

پس از ثبت‌نام وارد بخش تأیید اطلاعات خواهید شد. در این مرحله شما ۳۰ دقیقه برای تایید اطلاعات وارد شده و پرداخت هزینه آزمون مهلت خواهید داشت. برای آشنایی کامل با نحوه ثبت نام در آزمون، مطلب راهنمای ثبت نام در آزمون EPT که در سایت منتشر شده است را مطالعه نمایید.

دانلود فایل pdf آموزش ثبت نام

نکته: هزینه شرکت در آزمون زبان EPT در حال حاضر (سال ۱۴۰۲) 2250000 ریال می باشد.

پس از بررسی اطلاعات مربوط به آزمون و همچنین اطلاعات کاربری خود بر روی دکمه تأیید و پرداخت هزینه آزمون کلیک نمایید و هزینه شرکت را در آزمون را پرداخت کنید.

توجه: جهت شرکت در امتحان EPT انتخاب واحد دانشگاهی محل اشتغال به عنوان حوزه امتحانی برای همکاران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق بخشنامه شماره ۳۴۴۶۷/آ مورخ ۹۳/۱۱/۵ ممنوع می‌باشد.

 

پیشنهاد فست زبان: دانلود رایگان کتابچه نکات طلایی گرامر در ۲۰ صفحه – استاد مهرداد زنگیه وندی

 

زمان برگزاری آزمون (EPT در سال ۱۴۰۲)

در ابتدا آزمون زبان EPT به صورت فصلی برگزار می شد، اما از اردیبهشت ماه ۹۲ تقریبا هر ماه برگزار شده است. تقویم برگزاری آزمون در لینک زیر آمده است:

برنامه برگزاری آزمون EPT در سال 140۲

 

محل برگزاری امتحان زبان EPT

آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد در همه دانشگاه ها برگزار نمی شود و در حال حاضر فقط در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کرج، کرمان، کرمانشاه، رشت، یزد و همدان برگزار می‌شود. البته این لیست گاهی اوقات تغییر می کند و شهرهایی از آن حذف و جایگزین می شود.

 

ساختار سوالات آزمون EPT به چه صورت است

دفترچه سوالات آزمون زبان EPT شامل ۱۰۰ سؤال است که از این تعداد، ۲۵ سؤال به واژگان Vocabulary، تعداد ۴۰ سؤال مربوط به قسمت گرامر و ساختار جملات، ۲۰ سوال درک مطلب Reading و ۱۵ سؤال به قسمت کلوز تست اختصاص یافته است.

مدت زمان آزمون ept

مدت زمان پاسخگویی به سؤالات نیز ۱۴۰ دقیقه است.

توجه ۱: تعداد سؤالات هر بخش بسته به آزمون ممکن است متغیر باشد.
توجه ۲: آزمون EPT فاقد نمرۀ منفی است و به شما توصیه می شود هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید.

سوالات آزمون EPT را از کدام قسمت شروع کنیم؟

یکی از سوالاتی که خیلی از داوطلبان از ما می پرسند این است که «بهتر است پاسخ به سوالات دفترچه آزمون EPT را از کدام قسمت شروع کنیم؟». در ویدیوی کوتاه زیر به این سوال پاسخ داده می شود.

 

بخش واژگان

این بخش شامل ۲۵ پرسش چهار گزینه‌ ای است. سؤالات لغت عمدتاً از کتاب‌ های 504 و Essential Words for the TOEFL مطرح می‌ گردد.

پیشنهاد فست زبان برای کسب نتیجه در این بخش

کتاب واژگان Fast Vocab کامل‌ترین منبع واژگان برای آزمون ای پی تی است. این کتاب شامل تمامی لغات مهم کتاب‌های 504 واژه، لغات ضروری تافل و ۱۱۰۰ واژه بارونز است. قطع این کتاب رقعی (نصف A4) است و می توانید براحتی در همه جا از آن استفاده کنید. از مزیت‌های مهم این کتاب، دارا بودن لغات مهم و ضروری آزمون‌های زبان است و با استفاده از روش یادگیری لایتنر می‌توانید براحتی لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

 

 

گرامر یا و دستور زبان

این بخش شامل ۴۰ سؤال است چهار گزینه‌ای است.

پیشنهاد فست زبان برای کسب نتیجه در این بخش

کتاب Fast Grammar شامل تشریح کامل مباحث گرامر یا ساختار کتاب تافل لانگمن است و شاید به جرات بتوان گفت این کتاب حتی خیلی کامل‌تر و بهینه تر از تافل لانگمن است. زیرا کتاب فست گرامر کاملا به زبان فارسی تالیف شده است و اشراف کامل مولف آن به مباحث مورد سوال گرامر برای آزمون های زبان دکتری در ایران از جمله آزمون EPT، آن را به کامل‌ترین و بروزترین منبع گرامر این آزمون تبدیل کرده است.

از ویژگی‌های دیگر فست گرامر دارا بودن سوالات واقعی گرامر آزمون EPT و پاسخ های مگاتشریحی آن است و به شما کمک می کند تا در کنار یادگیری مباحث، با نحوه کاربرد آنها و دیدن نمونه تستی آن آشنا شوید.
برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

این دو بخش شامل ۳۵ پرسش است و معمولاً شامل متون آکادمیک و دانشگاهی است که شما باید به سؤالات هر متن پاسخ دهید. سؤالات بخش درک مطلب اغلب از مباحث بخش درک مطلب کتاب تافل لانگمن و تافل ریدینگ فلش می باشد

پیشنهاد فست زبان برای کسب نتیجه در این بخش

کتاب درک مطلب آزمون‌های زبان یا Fast Reading استاد مهرداد زنگیه وندی نخستین کتاب تخصصی برای پاسخگویی به سوالات درک مطلب یا ریدینگ آزمون‌های مختلف در ایران است. این کتاب شامل مهارت‌های منحصربفرد پاسخگویی به سوالات درک مطلب است که از کتاب‌هایی چون تافل لانگمن و تافل ریدینگ فلش برگرفته شده است. 

مباحث کتاب بسیار کم حجم و هستند و شاید با یادگیری این مباحث در هنگام دیدن سوالات بسیار شگفت‌زده شوید. همچنین کتاب فست ریدینگ دارای نمونه متن‌های واقعی آزمون‌های زبان ادوار گذشته است که با استفاده از مهارت‌های کتاب پاسخ داده شده‌اند و همچنین به فارسی روان نیز ترجمه شده‌اند.

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

 

تفاوت آزمون زبان EPT با سایر آزمون‌ها

دانشگاه آزاد علاوه بر قبول کردن مدرک امتحان ept برای دانشجویان دکتری، مدرک آزمون های زبان دیگر از جمله آیلتس، MSRT وزارت علوم را نیز بعنوان مدرک زبان قبول می کند. اما خوب این آزمون ها از نظر ساختار سوالات با امتحان ept متفاوت هستند که از مهمترین تفاوت آنها نیز بخش شنیداری و یا رایتینگ می باشد. از نظر سطح و کیفیت سوالات نیز می توان گفت سوالات آزمون زبان دانشگاه آزاد خوش قلق‌تر هستند و راحت تر می توان از آن نتیجه گرفت.

تفاوت دیگر امتحان ept با سایر آزمون ها در تعداد برگزاری آن در سال است که از همه آزمون های دیگر بیشتر می باشد و تقریبا هر ماه برگزار می شود.

تفاوت آزمون ept با msrt

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم امتحان ept فقط برای دانشگاه آزاد مورد پذیرش است در حالیکه مدرک آزمون msrt مورد پذیرش تمام دانشگاه ها می باشد. همچنین از نظر ساختار سوالات، آزمون msrt سوالاتی با عنوان درک شنیداری دارد که در ept این سوالات وجود ندارند. همچنین از نظر سطح 2 آزمون، سطح ازمون ept تقریبا پایین تر از msrt است و این می تواند یک مزیت برای قبولی باشد.  

سهمیه ایثارگران در آزمون ept چقدر است؟

حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی قابل قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر با توجه به جامعه هدف اعلام‌شده در آیین‌نامه تسهیلات آموزشی مورخ 17/8/94 و نظر به مصوبه 208 هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 20/2/96، 80 درصد حداقل نمره قابل قبول برای سایر دانشجویان در نظر گرفته شود.

دانشجویان شاهد و ایثارگر می توانند با کسب حداقل نمره 320 (32) آزمون جامع خود را بگذرانند و با کسب حداقل نمره 400 (40) نیز در آزمون ept قبول شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سخن پایانی و کاملا خودمانی با داوطلبان این آزمون

در پایان با توجه به مشاهده مشکلات فراوانی که برای داوطلبان EPT در طول سال‌های گذشته پیش آمده است و دغدغه ما در ارایه آموزش با کیفیت به همه عزیزان در هر جای ایران بر خود وظیفه می‌دانیم که چند تا نکته را با شما در میان گذاریم:

داوطلبان محترم لطفا توجه داشته باشید با توجه به رشد تعداد شرکت کنندگان در این آزمون، افراد نامتخصص زیادی هم وارد عرصه آموزش برای EPT شده‌اند؛ حتما رزومه آنها را در گوگل جستجو کنید. البته اساتید با اعتبار و شناخته شده‌ای هم هستند که می توانید از تجربه آنها برای کسب نتیجه بهره ببرید. 

نکته اول اینکه برای قبولی در این آزمون هیچ راه غیر معقولی وجود ندارد و نیازی به آموزش‌های طولانی مدت و شرکت در کلاس های آموزش پایه زبان انگلیسی وجود ندارد. شما برای قبولی نیازی ندارید کل زبان انگلیسی را بلد باشید و تنها با دانستن بخشی از زبان انگلیسی و تکنیک های بخصوصی که برای این آزمون وجود دارد می توانید براحتی نمره قبولی را کسب نمایید.

برخی بزرگواران هستند که با آموزش روش های مهندسی معکوس و … شما را امیدوار می کنند و بعد از شرکت در آزمون نتیجه عکس می‌شود و نمره شما از آزمون‌های قبلی هم کمتر می‌شود!😒

نکته دوم اینکه متاسفانه در اینترنت و بخصوص تلگرام، گروه‌ها و کانال‌هایی هستند که با تایپ چند صفحه جزوه (گاها کپی از روی منابع ما🤔) اقدام به فروش و به گونه‌ای فریب داوطلبان می‌کنند. داوطلب با چندین بار شرکت در آزمون کلا ناامید می شود. ما تماسهای زیادی را از این دست داریم که با هزینه های چند ۱۰۰ هزارتومانی و گاها میلیونی داوطلب متضرر شده است.

عزیزان این را قبل از هر چیز در نظر داشته باشید یک جزوه اگر خوب باشد مطمینا بصورت کتاب چاپ خواهد شد و اینگونه اعتباری چند ده برابری را برای نویسنده آن بدنبال خواهد آورد. دوم اینکه آزمون EPT به گونه‌ای نیست که شما با خواندن چند صفحه جزوه بتوانید در آن نتیجه بگیرید. بنابراین حتما قبل از عضویت در این گروه‌ها و کانال‌ها رزومه آنها را بررسی کنید.

یکی از معتبرترین سایت‌ها برای بررسی رزومه یک مولف سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir است.

دانلود 56 دوره سوال آزمون EPT دانشگاه آزاد با پاسخ تشریحی و کلیدی

برای دانلود رایگان فایل pdf سوالات 56 دوره اخیر آزمون ept از سال ۹۴ تا آخرین دوره را با پاسخ کلیدی و تشریحی روی لینک زیر کلیک کنید.

نمونه سوالات آزمون EPT‌ ادوار گذشته

سوالات متداول

1- آیا داشتن سهمیه ایثارگران در آزمون ept موثر است؟

بله سهمیه ایثارگران در حداقل نمره مشروطی آزمون ای پی تی موثر است که جزئیات آن را در متن مقاله بیان کرده ایم .

2- آیا تعداد دفعات شرکت در آزمون زبان دانشگاه آزاد محدود است؟

خیر محدودیتی برای شرکت در آزمون ept وجود ندارد که در متن مقاله به بررسی جزئیات آن پرداخته ایم .

3- آیا مدرک آزمون زبان ای پی تی برای دانشگاه های دولتی معتبر است؟

خیر این مدرک زبان تنها مختص دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد که در متن مقاله اسامی سایر آزمون های زبان دانشگاه های سراسری شرح داده شده است.

4. آیا داوطلبان کنکور دکتری هم می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟

از سال 98 تنها دانشجویان دکتری مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

5. آیا مدرک آزمون های زبان دیگر برای دکتری دانشگاه آزاد مورد قبول است؟

بله. شما می توانید مدرک قبولی در آزمون های IELTS، آزمون MSRT وزارت علوم را نیز بعنوان مدرک زبان به دانشگاه ارایه نمایید.

۶. خرید مدرک آزمون EPT

در حال حاضر تنها راه قبولی و کسب مدرک، شرکت حضوری در آن است و امکان خرید مدرک آزمون ept نیست.

در این مقاله سعی کردیم به سوال آزمون EPT چیست بصورت کامل پاسخ دهیم و شما را با چارچوب کلی آزمون آشنا کنیم. همچنین مطالب آموزشی دیگری نیز برای این آزمون در سایت منتشر شده است که می توانید از طریق منوی بالای سایت به آنها دسترسی داشته باشید. اگر سوالی هم در رابطه با این آزمون دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان گذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه ها 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 15

  1. درود بر شما. من می‌خوام برای آزمون بعدی آماده بشم. پایه زبانم خوب نیست. پیشنهاد شما برای شروع چیه. من سطحم کاملا صفر هست و برای بعد از عید میخام آماده بشم و فرصتم خوبه
    لطفا راهنمایی کنید. باتشکر

    1. سلام خدمت شما
      اگر سطح تون در حد خیلی پایین هست بهتر هست از کتاب لغات پایه که اسمش fast vocab basic هست شروع به مطالعه کنید. بعد از این کتاب، کتاب فست گرامر را برای یادگیری گرامر مطالعه کنید. در کنار این کتاب، فست وکب ept رو مطالعه کنید. بعد از تسلط بر این منابع کتاب فست ریدینگ را مطالعه کنید و شروع به تست زنی کنید. کتاب بانک سوالات ept برای تمرین و رفع اشکال بسیار کاربردی می باشد. با انجام این کارها براحتی می توانید در آزمون بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.
      سوالی داشتید در خدمتون هستیم

    1. سلام بر شما
      کتاب بانک سوالات ept رو تهیه بفرمایید
      این کتاب سوالات آزمون را با پاسخ تشریحی دارد

    1. سلام خدمت شما
      بله طبق بخشنامه سامانه برگزار کننده ازمون ept نمره ۴۸ در سال ۱۴۰۰ مورد قبول است و می توانید در آزمون جامع شرکت کنید.

  2. سلام من میخوام امسال آزمون ای پی تی شرکت کنم. آیا آزمون دیگه ای تا پایان سال برگزار می شود؟

    1. سلام خدمت شما
      فعلا برنامه ای از طرف سامانه آزمون دانشگاه ازاد اعلام نشده است. ولی احتمال زیاد یک آزمون دیگر داشته باشیم برای اسفندماه

  3. سلام. من میخوام نمره بالای ۸۰ بگیرم از چون رشتم زبان انگلیسی هست. کدوم کتابها رو پیشنهاد می کنید برای من

  4. سلام. ایا آزمون ept برای پایان سال ۱۴۰۰ هم برگزار می شود یا همین آزمون دی ماه آخرین ازمون است؟

    1. سلام خدمت شما
      بله احتمال زیاد در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه آزمون ای پی تی دیگری داشته باشیم
      البته سعی کنید مطالعه داشته باشید و منتظر اعلام برنامه نباشید

    1. سلام خدمت شما
      در حال حاضر مدرک آزمون EPT فقط برای دانشگاه آزاد مورد قبول می باشد.

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی