جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » زبان عمومی کنکور دکتری » آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه‌ها چه زمانی برگزار می‌شود؟
  • fastzaban
  • ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹
  • ۱۰:۴۲
زمان دقیق برگزاری کنکور دکتری 99 + دفترچه

آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه‌ها چه زمانی برگزار می‌شود؟

بسیاری از دانشجویان دوره دکتری که واحدهای نظری خود را گذرانده‌اند می‌خواهند بدانند که آزمون جامع چه زمانی برگزار می‌شود.

توجه: مطلب اصلی در سایت آنا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، در این روزهای کرونایی که امکان بازگشت دانشجویان دوره دکتری به دانشگاه‌ها فراهم شده سخن از زمان برگزاری آزمون جامع این دانشجویان در میان است.

دانشجویان دوره دکتری بعد از اتمام واحدهای نظری خود باید در آزمون جامع شرکت کنند تا میزان آشنایی آنها از مطالبی که فراگرفته‌اند مشخص شود.

بر اساس ضوابط مشترک اکثر دانشگاه‌های کشور دانشجویانی می‌توانند در آزمون جامع شرکت کنند که همه واحدهای نظری خود را با موفقیت با پایان رسانده باشند و میانگین کل نمراتشان ۱۶ یا بالاتر باشد. در بسیاری از دانشگاه‌های کشور دانشجویان باید قبل از شرکت در این آزمون نمره زبان قابل قبول ارائه دهند.

آزمون‌های مورد قبول در مجموعه وزارت علوم MSRT، تافل، آیلتس است و در دانشگاه آزاد علاوه بر این آزمون‌ها، نمره قبولی از آزمون EPT نیز مورد قبول است. اگر درمورد این آزمون ها آشنایی ندارید ما همه اینها را بصورت جداگانه در فست زبان معرفی کردیم که می توانید از قسمت منوی سایت به مطالب مربوطه مراجعه نمایید.

این آزمون قرار است در بسیاری از دانشگاه‌های کشور از تیرماه تا شهریورماه ادامه داشته باشد.

دانشگاه‌های علامه طباطبائی، شهید بهشتی برگزاری آزمون جامع را به شهریور موکول کردند. دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر نکرده‌اند. دانشگاه تهران نیز همه آزمون جامع را بعد از آغاز آموزش حضوری برگزار می‌شود.

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی برای آزمون جامع بازه ۱۰ روزه‌ای را در نظر گرفته که از ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۸ مردادماه ادامه دارد.

1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

رونمایی از پلتفرم جدید فروشگاه فست زبانمشاهده سایت