جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون زبان دانشگاه آزاد » چگونه در آزمون EPT قبول شویم – ویژه سال 1402
برنامه قبولی در آزمون ept

چگونه در آزمون EPT قبول شویم – ویژه سال 1402

فست زبان: قبولی در آزمون های زبان دکتری مانند EPT نیازمند تلاش مستمر و مطالعه منابع مناسب است. خیلی از داوطلبان چندین بار در آزمون شرکت می کنند و نتیجه مناسبی کسب نمی کنند و شاید ناامید می‌شوند. در این مطلب قصد داریم یک برنامه ریزی بسیار عالی برای قبولی در آزمون EPT بصورت کاملا عملی و قطعی به شما توضیح دهیم. این برنامه طوری تنظیم شده است که شما در مدت یک ماه می توانید خود را برای آزمون آماده کنید. حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

اتمام حجت

متاسفانه خیلی از داوطلبان آزمون ای پی تی با مراجعه به روش‌های غیراصولی مانند کدینگ و کلاس های مهندسی معکوس و مطالعه جزوه های اینترنتی و تلگرامی و … راه قبولی را که بسیار هموار است، برای خود بسیار پیچیده می کنند و بعد از کلی هزینه باز به خانه اول بر می گردند. عزیزان، آزمون زبان ept نه آنقدر پیچیده است که شما نیازی به یادگیری کل زبان انگلیسی داشته باشید و نه آنقدر هم ساده است که با خواندن چند صفحه جزوه بتوان در آن نتیجه گرفت. فقط باید از روش های اصولی و علمی برای قبولی در آزمون استفاده نمایید. اصلا هم نگران نباشید ما کاملا به مشکلات شما آگاه هستیم و راه قبولی را به خوبی بلد هستیم.

نکته: این برنامه ریزی بر اساس منابع فست زبان که تاکنون توانسته قبولی هزاران نفر را در این آزمون و دیگر آزمون های زبان رقم بزند و همچنین تجربیات ازمون ept داوطلبان در چند سال گذشته انجام شده است.

برنامه ریزی قبولی تضمینی در آزمون ept برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه ریز برای قبولی در آزمون ept

این برنامه ریزی بر اساس موارد زیر انجام شده و برای همه کسانیکه دغدغه قبولی در آزمون را دارند کاربردی و مناسب است:

  1. زمان کم برای مطالعه
  2. مشغله کاری زیاد
  3. سطح پایین زبان انگلیسی
  4. کمترین هزینه ممکن
  5. عدم دسترسی به کلاس های حضوری مناسب
  6. عدم کسب نتیجه با وجود دانش مناسب زبان انگلیسی
  7. شرکت در کلاس های مختلف
  8. مطالعه منابع مختلف
  9. فرصت کم برای قبولی در آزمون

بخش واژگان آزمون EPT با فست وکب

شما برای پاسخدهی به سوالات آزمون اعم از سوالات واژگان، سوالات گرامر، سوالات ریدینگ و کلوزتست به دامنه لغت مناسبی نیاز دارید. مهمترین منابع انگلیسی کتاب های 504 واژه، لغات ضروری تافل و 1100 واژه بارونز هستند. برای آمادگی بخش لغات آزمون ای پی تی بهترین منبع ممکن، کتاب واژگان جامع Fast Vocab EPT است. شاید توضیحات استاد زنگیه وندی در ویدیوی زیر خیلی بتواند به شما کمک کند.

 

دلایل انتخاب این کتاب:

  1. پوشش بیش از ۹۵ درصد لغات آزمون ept: با مراجعه به این صفحه درصد تطابق ۱۰۰ گزینه بخش لغات آزمون را با این کتاب مشاهده نمایید.
  2. حجم بسیار مناسب: برخلاف کتاب های قطور موجود، این کتاب در قطع رقعی (نصف برگه A4) چاپ شده است.
  3. زبان ساده و روان: شما بدون نیاز به استاد می توانید این کتاب را در منزل یا محل کار مطالعه نمایید.
  4. یادگیری مبتنی بر روش علمی لایتنر
  5. عدم نیاز به مطالعه چندین منبع

کتاب فست وکب با تحلیل تمامی سوالات چند سال اخیر آزمون ای پی تی و همچنین استفاده از منابع ذکر شده، تمام لغات پرکاربرد و ضروری مناسب این آزمون را گردآوردی کرده و با ویژگی هایی همچون:

  • تلفظ صحیح لغات
  • مترادف های پرکاربرد
  • ترجمه کاربردی
  • مثال با ترجمه فارسی
  • Collocation های لغت
  • تست های واژگان
  • حذف واژگان غیرضروری برای آزمون

به چاپ رسیده است. شما با مطالعه این کتاب هیچ نیازی به خواندن منابع دیگر لغت ندارید! 

 

چقدر زمان برای مطالعه کتاب fast vocab نیاز دارید؟

این کتاب از ۶۰ درس ۱۲ لغتی تشکیل شده است. شما برای مطالعه کامل کتاب به حدودا یک ماه و روزی ٢ ساعت زمان نیاز دارید. البته اگر این زمان را بیشتر کنید طبیعتا زودتر می توانید این کتاب را تمام کنید. سعی کنید بر اساس جدول لایتنر در ابتدای هر درس پیش بروید و لغات را حفظ و مرور کنید. سعی کنید حداقل ۲ تا از مترادف‌ها را هم با لغت اصلی یاد بگیرید و به مثال‌ها هم توجه کنید زیرا برخی از مثال‌های کتاب عینا در آزمون مورد سوال قرار گرفته است.

برای خرید فوری کتاب واژگان fast vocab کلیک کنید

 

گرامر آزمون EPT

عکس کتاب فست گرامر ویرایش 1401

شاید در ظاهر یادگیری مباحث گرامری کمی مشکل باشد اما کتاب Fast Grammar این مشکل را کاملا برطرف کرده است. این کتاب به زبانی شیوا و روان مباحث گرامری لازم برای آزمون را به شما آموزش می دهد. همچنین در فست گرامر پس از آموزش هر مبحث تست های واقعی از آزمون EPT آورده شده است تا شما با نحوه تست دادن طراحان سوال از هر مبحث آشنا شوید. در انتهای هر بخش نکات مهم و تستی در قسمت در آزمون آموزش داده شده است.

دلایل انتخاب این کتاب:

  1. حجم بسیار مناسب: ۱۷۰ صفحه توضیحات + نمونه سوالات و پاسخ تشریحی
  2. جامع بودن در کنار حجم کم: این کتاب تا ۹۵ درصد مباحث گرامری آزمون را پوشش می دهد.
  3. زبان فارسی و روان کتاب
  4. عدم نیاز به استاد
  5. بروز بودن: این کتاب تقریبا هر ۳ ماه یکبار بروزرسانی می شود.

این کتاب طبق آمار انتشارات جنگل در سال ۹۷ جزو پرفروش ترین منابع گرامر زبان انگلیسی ایران بوده است.

چقدر زمان برای مطالعه کتاب fast Grammar نیاز دارید؟

شما برای مطالعه کامل کتاب فست گرامر تقریبا به یک ماه و روزی ۲ ساعت زمان نیاز دارید. سعی کنید کتاب را از اول و به ترتیب فصل‌ها مطالعه کنید. در آخر هر بخش هم حتما تست‌های آن را کار کنید و مطالب را تثبیت و مرور کنید.

برای خرید سریع کتاب fast grammar کلیک کنید

پیشنهاد کتاب: Fast Grammar Lite (مرور شب امتحان) منتشر شد


درک مطلب EPT

درک مطلب آزمون ای پی تی

برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ باید هم دامنه واژگان خوبی داشته باشید و هم مهارت های پاسخگویی به سوالات این بخش را بلد باشید. تنها کتابی که در ایران بصورت منحصرا به مبحث آموزش مهارت های جواب دادن به سوالات ریدینگ پرداخته است، کتاب Fast Reading استاد زنگیه وندی است.

در این کتاب مهارت های لازم برای پاسخ به انواع سوالات این بخش بصورت کاملا ساده و روان و به زبان فارسی آموزش داده شده است. فست ریدینگ طوری کار شده است که شما نیاز به زمان زیادی برای مطالعه آن ندارید و براحتی می توانید در هفته پایانی نزدیک آزمون آن را بخوانید و نمره بالایی را از این بخش کسب کنید.

دلایل انتخاب این کتاب:

  1. حجم بسیار کم توضیحات
  2. شیوه تدریس مباحث بصورت کاملا ساده و کاربردی
  3. بررسی تیپ های مختلف سوالات این بخش
  4. آموزش تکنیک محور
  5. داشتن نمونه متن‌های آزمون ای پی تی با پاسخ تشریحی و ترجمه فارسی

چقدر زمان برای مطالعه کتاب fast reading نیاز دارید؟

برای مطالعه کامل این کتاب شما تنها به یک هفته و روزی ۱ ساعت زمان نیاز دارید. سعی کنید در کنار یادگیری مهارت‌ها، متن های کتاب را نیز کار کنید و با استفاده از مطالب کتاب سوالات را پاسخ دهید.

برای خرید سریع کتاب fast reading کلیک کنید

سوالات کلوزتست ept

سوالات این بخش ترکیبی از مباحث گرامر و لغت می باشد. بنابراین با مطالعه منابع ذکر شده در بالا براحتی می توانید به سوالات این بخش نیز پاسخ دهید.

دوره‌های غیرحضوری ای پی تی فست زبان

کلاس آفلاین مجازی ept فست زبان

شاید خیلی از شما داوطلبان آزمون ept امکان شرکت در کلاس حضوری فست زبان را نداشته باشید. اصلا نگران نباشید! ما در گروه آموزشی استاد زنگیه‌وندی دوره‌ای آموزشی را برای شما تهیه کردیم تا بتوانید در منزل یا محل کار خود از آموزش حرفه‌ای گرامر و درک مطلب استفاده کنید و قبولی خود در آزمون را تضمین کنید.

این دوره شامل چیست؟

فیلم آموزش گرامر EPT فست زبان، 18 ساعت ویدیوی ضبط شده با تدریس استاد مهرداد زنگیه وندی در مورد مباحث گرامر و درک مطلب آزمون ept است. در این کلاس مجازی، از صفر تا ۱۰۰ مباحث گرامر و درک مطلب بصورت کامل و بر اساس کتاب‌های fast grammar و fast reading و به شیوه نکته-تست تدریس می شود. اگر زمان کافی برای مطالعه کتابها را ندارید این فیلم آموزشی می تواند بسیار مفید باشد و شما را در مدت زمان کوتاهی آماده کند.

 

مزایای کلاس مجازی ept فست زبان عبارتند از:

  1. فشرده بودن و کامل بودن
  2. پوشش بیش از ۹۰ درصد مباحث گرامر و ریدینگ آزمون
  3. آموزش نکات و قلق‌های تست زنی
  4. دارای ویدیوهای تحلیل از آزمون ای پی تی مربوط به چند سال اخیر
  5. عدم نیاز به شرکت در دوره های حضوری
  6. هزینه بسیار کمتر نسبت به کلاسهای حضوری
  7. قابلیت استفاده بصورت نامحدود
  8. عدم نیاز به اینترنت
  9. عدم نیاز به نرم افزار خاصی
  10. پرداخت هزینه فقط برای اولین بار
ویدیو در حال بارگزاری است...

 

برای دانلود کلاس مجازی ept استاد زنگیه وندی کلیک کنید

چقدر زمان برای مطالعه کلاس آفلاین فست زبان نیاز دارید؟

این کلاس مجازی، 18 ساعت و 7 جلسه آموزش است که می توانید در مدت زمان ۳ هفته و روزی یک ساعت مطالب آن را مشاهده و مطالعه کنید. البته اگر زمان کمی دارید می توانید با مشاهده روزی یک جلسه، دوره را در یک هفته تمام کنید. 

 

کلاس آنلاین EPT با تدریس استاد مهرداد زنگیه وندی

اگر دوست دارید از آموزش های مجازی استاد مهرداد زنگیه وندی بصورت زنده بهره مند شوید می توانید در کلاس های آنلاین که بصورت ماهانه برگزار می شود، شرکت کنید. در این کلاس های فشرده مطالب گرامر و درک مطلب ویژه آزمون EPT و سایر آزمون‌های دیگر بصورت کاملا حرفه‌ای و منطبق بر آخرین تغییرات آزمون آموزش داده می شوند.

برای مشاهده زمان برگزاری کلاس های آنلاین فست زبان و همچنین شرکت در این کلاس ها کلیک کنید.

مطالعه و حل نمونه سوالات ادوار گذشته ای پی تی

کتاب بانک سوالات ای پی تی جلد دوم

برای قبولی در آزمون ept بعد از مطالعه منابع، در روزهای منتهی به آزمون بهترین کار، حل و مرور نمونه سوالات دوره های گذشته آزمون است. برای این کار هم می توانید از کتاب بانک سوالات ای پی تی استاد زنگیه وندی که ویرایش جدید آن تا آزمون آبان ماه 1401 را نیز شامل می شود، استفاده کنید و هم می توانید سوالات را از لینک زیر دانلود و مطالعه کنید.

دانلود نمونه سوالات آزمون EPT از اسفند ۹۴ تا آخرین آزمون

لازم به توضیح است در کتاب نمونه سوالات ای پی تی با پاسخ مگاتشریحی استاد، تمام نکات سوالات آموزش داده می شود و همچنین سوالات لغت و متن های ریدینگ نیز بصورت کامل ترجمه شده‌اند. اگر سطح مناسبی از زبان دارید مطالعه این کتاب جهت آشنایی شما با شکل سوالات آزمون ept و همچنین یادگیری رد گزینه و تکنیک‌های تست زنی بسیار کمک خواهد کرد.

برای خرید کتاب بانک سوالات ای پی تی با پاسخ مگاتشریحی کلیک کنید

سخن پایانی برای قبولی تضمینی در آزمون ept

همانطور که ابتدای مطلب هم عرض کردیم، آزمون زبان ای پی تی نه در حدی هست که بدون داشتن مطالعه و یا اکتفا به چند صفحه جزوه بتوان در آن کسب نتیجه کرد و نه نیاز به مطالعه منابع گوناگون و یاد گرفتن کل زبان انگلیسی دارد. بلکه شما با مطالعه اصولی و هدفمند می توانید در عرض یک ماه خود را آماده آزمون کنید و نمره قبولی هم کسب کنید. این را هم در نظر داشته باشید شاید خیلی از شما عزیزان نیازی به کسب نمره بالا نداشته باشید و با کسب همان حداقل نمره قبولی یعنی ۵۰۰ یا ۵۰ آزمون را پشت سر گذارید.

البته برنامه‌ای که در بالا توضیح دادیم می تواند شما را تا نمره ۹۵ آماده کند (تجربه دوستانی که قبلا از این منابع استفاده کردند)؛ بنابراین از هر نظر خیال خود را راحت کنید و فقط به کسب نمره قبولی در آزمون ept بعدی فکر کنید.

از اینکه این مقاله را مطالعه کردید بینهایت سپاسگزاریم. خواهشنمدیم اگر هر سوالی در رابطه با آزمون زبان ept دارید در قسمت نظرات همین مطلب عنوان کنید تا صمیمانه شما را راهنمایی کنیم.
نویسنده: سجاد زنگیه وندی

تجربیات ازمون ept درمورد مطالعه منابع فست زبان را می توانید در قسمت نظرات مطالعه کنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه ها 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 3

  1. سلام. من یک سوال داشتم. من قبلا در آزمون شرکت کردم و نمرم معمولا ۴۰ به بالا میشه اما قبول نمیشم. برای لغت ۵۰۴ و تافل رو خوندم. راهنمایی کنید کدوم یک از منابع شما رو مطالعه کنم تا بتونم نمره قبولی در آزمون ept رو بیارم. پیشاپیش متشکرم

    1. سلام خدمت شما
      برای یادگیری گرامر کتاب فست گرامر بسیار میتونه کمتون کنه. همچنین کتاب بانک سوالات رو هم برای مرور و رفع اشکال مطالعه کنید انشاالله میتونید در آزمون نتیجه مناسب رو کسب کنید.

  2. سلام و درود، اینجانب از سال ۹۳ از همان ابتدای دوره ی دکتری در آزمون ept شرکت میکردم، چند باری که شرکت نمودم متوجه شدم آزمونیست که باید زبان را تا حدود قابل قبولی بدانی تا بتوانی موفق شوی، برای همین امر بخاطر شاغل بودن به کلاس های خصوصی با هزینه های بالا روی آوردم ولی هیچکدام نیاز من را در گرامر برطرف نمی کرد و اکثر مواقع نمره ای بین ۴۰ تا ۴۹ می شدم، حدود ۲۰ بار در آزمون ept و mart شرکت نمودم، تا اینکه چندماه پیش با کانال فست زبان استاد بزرگوار زنگیه وندی آشنا شدم و دوره تدریس آفلاین ایشان را خریداری و دوبار این دوره را مشاهده و مطالعه کردم، برای اولین بار بود تست های گرامر را متوجه و پاسخ میدادم و خداروشکر با تدریس استاد بزرگوار توانستم در خرداد نمره قبولی را بیاورم تا بتوانم دفاع کنم. واقعا از استادم آقای زنگیه وندی که واقعا عالی تدریس میکنند و جزء برترین ها هستند تشکر و قدردانی میکنم در ضمن از آقای مرادی که هر موقع با ایشان تماس گرفته با گشاده رویی مشکلات نرم افزاریم را پاسخ دادند نهایت سپاسگزاری را دارم. دوستان عزیز بنده تا کنون در آزمون های بزرگی نمره های بزرگی کسب نموده ام و در حیطه ی کاری ام بسیار موفق هستم ولی برای اینکه روش مطالعاتی این آزمون را نمی دانستم موفق نمی شدم، توصیه میکنم دوره تدریس آفلاین استاد را خریداری و مرتب مرور نمائید.

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی