جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون IELTS » تفاوت کتاب های کمبریج به چه صورت است
ویژگی‌های کلی مجموعه کمبریج آیلتس

تفاوت کتاب های کمبریج به چه صورت است

‏اولین گام یرای آمادگی آزمون آیلتس، انتخاب منابع مناسب است. مجموعه کتاب های کمبریج آیلتس می‌تواند عملکرد داوطلبان را در آزمون آیلت س به حداکثر برساند.

در این مقاله قصد داریم تفاوت و برخی ویژگی‌های منحصر به‌فرد کتاب‌های کمبریج را بررسی کنیم. با ما همرا باشید.

تفاوت کتاب‌های کمبریج آیلتس آکادمیک و جنرال

مهم‌ترین مسأله در انتخاب و مطالعه منابع آیلتس، مشخص کردن نوع آزمون است.

در حقیقت، دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال وجود دارد که هر کدام کاربرد مشخص و هدف متفاوتی دارند.

این دو آزمون، از نظر ساختار مانند هم هستند، اما محتوای آن‌ها در بخش Writing و Reading متفاوت است.

به‌طور کلی، کتاب‌های کمبریج آیلتس آکادمیک مناسب کسانی است که برای پذیرش دانشجویی یا شرکت در دوره‌های آموزشی اقدام می‌کنند.

همچنین، بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی، داروسازی و تکنیسین‌ها به‌منظور اشتغال در مراکز درمانی نیازمند نمره قبولی در آزمون آیلتس آکادمیک هستند.

از طرف دیگر، کتاب‌های کمبریج آیلتس جنرال مناسب افرادی است که هدف‌شان برقراری ارتباط در سطح عمومی است. به‌طور مثال به‌دنبال زندگی و اشتغال در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا هستند.

این افراد برای شرکت در آزمون جنرال باید از کتاب‌های کمبریج آیلتس جنرال استفاده کنند.

 

ویژگی‌های کلی مجموعه کمبریج آیلتس

در بخش اول هر کتاب کمبریج آیلتس که یکی از بهترین منابع آیلتس محسوب می‌شود، 4 آزمون کامل از دوره‌های گذشته به صورت نمونه وجود دارد.

در بخش دوم، متن قسمت شنیداری، بخش سوم پاسخ‌نامه برای بخش شنیداری و درک مطلب، بخش چهارم عناوین مقاله نمونه و بخش آخر پاسخ‌نامه اصلی آزمون ارائه شده تا زبان‌آموز خود را محک بزند.

سیستم محاسبه نمره آیلتس هم در برخی نسخه‌های آن مثلاً کتاب‌های شماره 1 تا 9 وجود دارد و داوطلب می‌تواند برای محاسبه نمره خود اقدام کند.

همچنین، پاسخ‌نامه‌های نمونه یا Model Answer دارند که برای بخش رایتینگ بسیار مفید است. ویژگی‌های کلی این مجموعه که تقریباً بین نسخه‌های آن به صورت مشترک وجود دارد،  به‌شرح زیر است:

  • 8 آزمون واقعی آیلتس به‌همراه پاسخ
  • ­مثال‌های متنوع از هر قسمت آزمون
  • ­توضیحات کامل از هر بخش
  • ­شرح اشتباهات رایج و روش برطرف کردن آن‌ها
  • ­بررسی کامل مهارت‌های زبانی
  • ­ارائه ویدیوهای مربوط به مصاحبه‌های واقعی با کسانی که در آزمون شرکت کرده‌اند
  • ­آموزش نکات مهم تستی
  • ­قابلیت استفاده به شکل خودآموز و یا در کلاس درس و آموزش از طریق مدرس

تفاوت سری کتاب‌های آیلتس کمبریج

مجموعه کتاب‌های آیلتس کمبریج، منابعی هستند که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج و با همکاری اساتید برگزارکننده آزمون‌های آیلتس به‌چاپ رسیده‌اند و به داوطلب در آزمون آیلتس کمک بسیاری می‌کنند.

طراحی هر کدام از کتاب‌های IELTS Cambridge، به‌گونه‌ای است که با مطالعه و بررسی دقیق آن‌ها در کنار کتاب‌های راهنما به‌سهولت می‌توان در آزمون آیلتس به موفقیت رسید.

این سری کتاب‌ها از سالیان گذشته تاکنون همواره درحال به‌روز رسانی بوده و با منابع و اطلاعات جدید ارائه می‌گردند.

در هر نسخه جدید با توجه به نیازهای زبان‌آموزان، محتوای کتاب به‌روز می‌شود و روش‌های جدیدی در آموزش و یادگیری زبان ارائه می‌گردد که منطبق با استانداردهای آزمون آیلتس است.

شماره‌های کتاب‌های کمبریج به‌دلیل بالا رفتن سطح آن‌ها نیست و دلیل آن اضافه‌شدن هرساله یک شماره به شماره‌های قبلی است.

مثلاً در سال 2020 کتاب IELTS Cambridge 15 منتشر شده و در سال 2019 کتاب IELTS Cambridge 14 به‌چاپ رسیده‌بود.

نکته حائز اهمیت در مورد این مجموعه، عدم استفاده از منابعی غیر از آزمون‌های اصلی آیلتس است و همه محتوای کتاب و سؤالات برطبق آزمون اصلی آیلتس است. این یعنی در این مجموعه تألیف شخصی و سلیقه‌ای وجود ندارد.

تاکنون 17 نسخه از سری کتاب‌های آیلتس کمبریج به‌چاپ رسیده و براساس سال انتشار از شماره یک شروع می‌شود.

شماره‌گذاری کتاب‌های تست کمبریج آیلتس توسط شورای استرالیا و بریتانیا انجام و سازمان‌دهی می‌شود و نسخه‌های جدیدتر آخرین تغییرات آزمون آیلتس را به‌همراه توضیحات تست‌ها ارائه می‌دهد.

این کتاب‌ها از بهترین منابع تست‌زنی  آیلتس هستند که آزمون‌های رسمی سال‌های قبل به‌همراه پاسخ آن‌ها را ارائه می‌دهند.

زمان چاپ اول، حدوداً 20 سال پیش بوده و جدیدترین نسخه آن، Cambridge IELTS 17 است که نسبت به نسخه  Cambridge IELTS 16‎ متنوع‌تر و گسترده‌تر شده‌است.

همه آزمون‌های این نسخه معتبر و دقیقاً همانند جدیدترین آزمون‌های آیلتس است. در حقیقت، این کتاب‌ها آموزش و تمرین مهارت آیلتس نیستند و به‌نوعی شبیه‌سازی آزمون اصلی هستند.

کتاب آیلتس 17

در آزمون مهارت نوشتاری Cambridge IELTS 17‎، چند نمونه واقعی که داوطلبان همان آزمون نوشته‌اند درکنار نمره کسب‌شده، نقاط قوت و ضعف مقاله‌ها ارائه شده‌است.

برخی از کارشناسان و مدرسان آیلتس مطالعه و تست‌زدن مجموعه آیلتس کمبریج از شماره 10 که حدوداً مربوط به سال 2011 است را پیشنهاد می‌کنند، اما برخی بر این باورند که در صورت امکان از شماره یک تا شماره 17 براساس زمان‌بندی انجام شود. هر چند شماره‌های 1 تا 5 این مجموعه تفاوت‌های زیادی با آزمون‌های کنونی دارد.

کتاب‌های شماره 1 تا 10 مجموعه آیلتس کمبریج، برای هر دو  نوع آکادمیک و جنرال به‌طور مشترک به چاپ رسیده، اما تمرکز تست‌ها بر روی آیلتس آکادمیک است.

در واقع، هر کتاب دارای 4 تست کامل آیلتس است و در بخش ریدینگ، آیلتس آکادمیک مورد سنجش قرار می‌گیرد. فقط در انتهای هر کدام از این نسخه‌ها 2 تست ریدینگ جنرال وجود دارد.

انتشارات کمبریج از نسخه شماره 11 به بعد برای هر دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال، یک کتاب اختصاصی ارائه داده و تست‌ها متفاوت است.

کتاب Cambridge IELTS 16

کتاب Cambridge IELTS 16 در سال 2021 و یک سال قبل از نسخه شماره 17 منتشر شده‌است. این کتاب هم دارای پاسخ‌های هر چهار آزمون بوده و فایل‌های صوتی مهارت شنیداری هم ارائه شده‌است.

نسخه شماره 16 یک سال پس از کمبریج آیلتس 15 به‌چاپ رسیده و بنابراین آزمون‌های جدیدتر آیلتس را پوشش می‌دهد.

آیلتس کمبریج 14 هم در سال 2019 منتشر شده و نسبت به نسخه بعدی آن قدیمی‌تر است. این بدان معنی است که انتشارات کمبریج با توجه به آزمون‌های جدیدتر کتاب‌های خود را تقریباً هرساله به‌روز رسانی می‌کند تا داوطلبان با تمام نمونه‌های آزمون آشنا شوند و تسلط پیدا کنند.

به‌طور کلی، سری کتاب‌های آیلتس در سه سطح وجود دارند که با توجه به سطح هدف، می‌توان آن را از انتشارات جنگل تهیه نمود.

سطح یک برای کسانی مناسب است که هدف‌شان کسب نمره متوسط آیلتس است و به نمره بین 4 تا 5 نیاز دارند.

سطح دوم برای کسانی است که نیازمند نمره بالاتری هستند و مدنظرشان نمره بین 5 تا 6.5 است.

سطح سوم هم برای داوطلبانی مناسب است که به‌دنبال نمره ممتاز هستند و کم‌ترین نمره مدنظرشان بین 6.5 تا 7.5 است.

کلام پایانی

در این مقاله در مورد ویژگی‌های کتاب‌های آیلتس کمبریج صحبت کردیم و مزایای آن را شرح دادیم.

در ادامه از تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال و اهداف آن‌ها گفتیم.

در انتها هم تفاوت نسخه‌های به‌روز شده کتاب‌های IELTS Cambridge را بررسی کردیم.

در نظر داشته باشید که این کتاب‌ها به دلیل داشتن آخرین نمونه سؤالات آیلتس، همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، اما فقط سؤال‌ها و جواب‌ها در آن‌ها وجود دارد و راهکارها و استراتژی‌های آیلتس در آن‌ها وجود ندارد.

بنابراین می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین و ارزشمندترین مکمل در کنار کتاب‌های دیگر مانند The Official Cambridge Guide To IELTS استفاده کرد.

امیدواریم که خواندن این مقاله به شما در انتخاب منابع کاربردی آزمون آیلتس کمک کند.

2/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --