جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون MHLE » منابع آزمون MHLE – انگلیسی و فارسی + دانلود
  • fastzaban
  • ۱۷ فروردین, ۱۳۹۹
  • ۱۰:۳۹
منابع آزمون MHLE - انگلیسی و فارسی + دانلود

منابع آزمون MHLE – انگلیسی و فارسی + دانلود

فست زبان: اگر دانشجوی یکی از رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت در مقطع دکتری هستید بایستی در آزمون زبان تخصصی MHLE شرکت کنید و نمره قبولی رو کسب کنید. در مطالب قبلی سایت به معرفی و نحوه ثبت نام در این آزمون پرداختیم. در این مطلب قصد داریم شما را با منابع آزمون MHLE برای شرکت در آزمون آشنا کنیم و ببینیم آیا مطالعه منابع اصلی کافی هست یا باید کتاب های دیگه ای رو هم مطالعه کنید.

آزمون MHLE چیست؟

در ابتدا یک توضیح مختصر درمورد MHLE به شما ارایه می کنیم و بعدش میریم سراغ منابع.

آزمون زبان دانشجویان مقطع دکتری کلیه رشته‌های دانشگاه های تحت نظارت وزارت بهداشت، MHLE نام دارد. این آزمون در سال حدودا ۶ بار برگزار می شود و شامل ۱۰۰ سوال از مباحث شنیداری (Listening)، واژگان یا لغت، گرامر (ساختار) زبان انگلیسی و درک مطلب (ریدینگ) انگلیسی است. سطح این آزمون در حد آزمون های تافل کاغذی است و حداقل نمره قبولی در آن نیز کسب نمره ۵5۰ (۵5) است. (برنامه برگزاری MHLE در سال ۹۹ و ۱۴۰۰)

این آزمون شباهت خیلی زیادی از نظر سوالات و مباحث آزمون با امتحان MSRT وزارت علوم دارد و داوطلبان می توانند در یکی از آنها شرکت کنند. البته اگر دانشجوی وزارت بهداشت هستید بهتر است در امتحان MHLE شرکت کنید زیرا موضوع سوالات و خصوصا ریدینگ ها در این آزمون پیرامون مباحث پزشکی است.

البته این دو آزمون تفاوت هایی با یکدیگر دارند که می توانید مطلب تفاوت آزمون (MSRT (MCHE وزارت علوم با آزمون MHLE وزارت بهداشت را که قبلا در فست زبان منتشر کردیم مطالعه کنید.

منابع آزمون MHLE (اونایی که سامانه آزمون معرفی کرده)

همانطور که در بالا گفتیم سطح آزمون MHLE مشابه آزمون های تافل کاغذی در ایران است. بنابراین منابع این آزمون نیز، منابع آزمون های تافل کاغذی است. منابع اعلام شده از طرف سامانه آزمون زبان وزارت بهداشت عبارتند از:

  1. Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
  2. Barron’s Essential Words for TOEFL
  3. ۱۱۰۰ Words You Need to Know
  4. ۵۰۴ Essential Words
  5. TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)
  6. TOEFL Preparation KIT
  7. Barron’s Barron’s- How- To- Prepare- For The TOEFL- 11th Edition
  8. TOEFL Grammar Flash
  9. TOEFL Word Flash
  10. Preparation For The Paper Tests- By Debora Philips

اگر میخواین PDF این کتاب ها رو داشته باشید ما اونها را در سایت برای دانلود بصورت رایگان قرار دادیم.

دانلود منابع آزمون MHLE – کتاب های معرفی شده

اما مطالعه منابع انگلیسی چندتا مشکل داره:

  • حجمشون خیلی زیاده
  • زبان کتاب انگلیسی هست و برای مطالعه شون باید پایه زبان خوبی داشته باشید
  • اصلا برای آزمون های زبان در ایران بهینه نیستند
  • خیلی قدیمی هستند
  • نمونه سوال خود آزمون شما رو ندارند
  • و کلی ایراد دیگه که میتونیم از این کتابها بگیریم
پس اگر حوصله و تمایلی برای مطالعه منابع زبان اصلی ندارید در ادامه کتاب هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که خیلی از داوطلبان با مطالعه آنها توانسته‌اند نتیجه مناسب را از این آزمون کسب کنند.

منابع آزمون MHLE پیشنهادی فست زبان برای کسب بهترین نتیجه

همه این منابع دارای ویژگی های زیر هستند:
  • توضیحات به زبان فارسی روان هستند
  • جامع هستند: نیازی ب مطالعه هیچ منبع دیگری ندارید
  • قیمت مناسب: هزینه آنها به نسبت منابع دیگر بسیار مناسب هستند
  • کاملا برای آزمون های زبان در ایران بهینه شده است
  • حجم مناسب: شما با منابع چند ۱۰۰ صفحه‌ای مواجه نیستید
  • و …

منبع مناسب برای قسمت واژگان

کتاب واژگان آزمون‌های زبان دکتری، Fast Vocab استاد مهرداد زنگیه‌وندی، کامل‌ترین منبع واژگان برای آزمون های زبان دکتری است.. این کتاب شامل تمامی لغات مهم کتاب‌های 504 واژه، لغات ضروری تافل و ۱۱۰۰ واژه بارونز است. قطع این کتاب رقعی است و می توانید براحتی در همه جا از آن استفاده کنید. از مزیت‌ های مهم این کتاب، دارا بودن لغات مهم و ضروری آزمون‌ های زبان است و با استفاده از روش یادگیری لایتنر می‌ توانید براحتی لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.

کتاب در 60 درس ۱۲ لغتی آماده شده است که در کنار مترادف‌ها، مجموع آنها به حدود 1500 لغت می رسد. 

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

کتاب مناسب برای بخش گرامر

کتاب Fast Grammar شامل تشریح کامل مباحث گرامر یا ساختار زبان انگلیسی بر اساس منابعی چون کتاب تافل لانگمن است و شاید به جرات بتوان گفت این کتاب حتی خیلی کاملتر و بهینه تر از تافل لانگمن است. زیرا کتاب فست گرامر کاملا به زبان فارسی تالیف شده است و اشراف کامل مولف آن به مباحث مورد سوال گرامر برای آزمون های زبان دکتری در ایران از جمله آزمون MHLE، آن را به کامل‌ ترین و بروزترین منبع گرامر این آزمون تبدیل کرده است.

از ویژگی‌ های دیگر فست گرامر دارا بودن سوالات واقعی آزمون های زبان دکتری و پاسخ های مگاتشریحی آن است و به شما کمک می کند تا در کنار یادگیری مباحث، با نحوه کاربرد آنها و دیدن نمونه تستی آن آشنا شوید.

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

کتاب مناسب برای بخش درک مطلب

کتاب درک مطلب آزمون‌های زبان یا Fast Reading نخستین کتاب تخصصی برای پاسخگویی به سوالات درک مطلب یا ریدینگ آزمون‌ های زبان در ایران است.

این کتاب شامل مهارت‌ های منحصربفرد پاسخگویی به سوالات درک مطلب است که از کتاب‌ هایی چون تافل لانگمن و تافل ریدینگ فلش گرفته شده است. مباحث کتاب بسیار کم حجم و جامع هستند و شاید با یادگیری این مباحث در هنگام دیدن سوالات بسیار شگفت‌زده شوید. همچنین کتاب فست ریدینگ دارای نمونه متن‌ های واقعی از آزمون‌ های زبان ادوار گذشته است که با استفاده از مهارت‌ های کتاب پاسخ داده شده‌اند و همچنین به فارسی روان نیز ترجمه شده‌اند.

برای مطالعه آنلاین بخشی از کتاب بر روی عکس زیر کلیک کنید. (برای مشاهده صحیح کتاب لطفا نرم افزار دانلود منجر IDM خود را غیر فعال کنید)

 

مطالب مفید فست زبان برای داوطلبان آزمون MHLE

 

برای خرید بسته کامل آزمون MHLE وزارت بهداشت با ارسال رایگان کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه ها 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 2