جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » مقالات آموزشی » چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟
  • fastzaban
  • ۲۹ بهمن, ۱۴۰۱
  • ۱۰:۱۱
شرایط لازم برای مطالعه آیلتس در خانه

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای اهداف مختلف مانند تحصیل، کار، مهاجرت و …برگزار می‌شود. اما شرکت در آزمون آیلتس نیازمند آمادگی و تمرین منظم است. شاید برای شما هم پیش‌آمده که بخواهید در این آزمون شرکت کنید، اما به دلایل مختلف نتوانستید به کلاس‌های آموزشی بروید! اینجاست که از خود می‌پرسید چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟ آیا باید از شرکت در این آزمون منصرف شویم؟

قطعاً نه! شما می‌توانید در خانه برای آیلتس بخوانید و به‌راحتی موفق شوید! مثلاً با خرید اکانت گرامرلی می‌توانید با کمترین هزینه خطاهای گرامری و املایی خود را تصحیح کنید. جالب‌شد نه؟ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما روش‌هایی برای تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی‌تان آموزش دهیم.

آزمون آیلتس و سنجش مهارت زبان

آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است که مهارت‌های زبان انگلیسی شما را در چهار بخش بررسی می‌کند. آیلتس در دو نوع آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال برگزار می‌شود. آیلتس آکادمیک برای کسانیست که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارند و آیلتس جنرال برای کسی که قصد مهاجرت به‌منظور کار و زندگی را دارد مناسب است. نکته اینجاست که نمره آیلتس در مقیاس ۹ نمره‌ای نمره‌دهی می‌شود و اعتبار آن دو سال تعیین شده و برای شرکت در این آزمون باید ثبت ‌نام آزمون آیلتس را انجام دهید تا اجازه ورود به شما داده شود.

شرایط لازم برای مطالعه آیلتس در خانه

شرایط لازم برای مطالعه آیلتس در خانه

برای مطالعه آیلتس در خانه، نیاز به برخی شرایط و منابع دارید. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای مطالعه و تمرین
  • فراهم‌کردن محیط مناسب و آرام برای مطالعه و تمرکز
  • مدیریت زمان و تنظیم سرعت خواندن و پاسخ‌گویی
  • تهیه منابع لازم و معتبر برای مطالعه و تمرین، مثل کتاب‌های درسی، فیلم‌ها، پادکست‌ها و سایت‌های آموزشی
  • تقسیم‌بندی کل زمان مطالعه به بخش‌های کوچک و مشخص
  • استفاده از روش‌های مختلف و خلاقانه برای یادگیری و تقویت مهارت‌ها

مطالعه آیلتس در منزل را از کجا شروع کنم؟

  • تعیین سطح

ابتدا سطح زبان انگلیسی خود را با یک آزمون تعیین سطح مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و منابع مناسب را انتخاب کنید. سپس نوع آیلتس و نمره آزمون موردنیاز خود را تعیین کنید.

  • برنامه‌ریزی برای مطالعه مناسب

برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه خود داشته باشید. زمان، محیط، منابع و روش‌های مطالعه خود را مشخص کنید. برای هر مهارت زبانی، زمان و فعالیت‌های مناسبی را در نظر بگیرید.

  • استفاده از منابع معتبر

از منابع متنوع و معتبر برای یادگیری و آمادگی برای آزمون استفاده کنید. می‌توانید از کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها، پادکست‌ها، فیلم‌ها و سایر منابع موجود در اینترنت بهره ببرید. همچنین بهتر است از خود آزمون بگیرید و عملکرد خود را بسنجید. مثلاً از نمونه آزمون‌های رسمی آیلتس که در وب‌سایت آیلتس یا در کتاب‌های آزمون آیلتس کمبریج موجود هستند، استفاده کنید.

  • حفظ انگیزه و هدف

انگیزه و اشتیاق خود را حفظ کنید. مطالعه آیلتس در خانه ممکن است گاهی خسته‌کننده و دشوار باشد. اما شما باید به هدف خود فکر کنید و خودتان را تشویق و تحسین کنید.

مراحل و روش‌های آمادگی برای آیلتس در خانه

مراحل و روش‌های آمادگی برای آیلتس در خانه

اکنون که با چگونگی شروع تمرین آیلتس در خانه آشنا شدید، وقت آن است که با تعهد و انگیزه برنامه‌ی خود را اجرا کنید. همچنین برای روز آزمون آیلتس به‌خوبی آماده شوید و استرس و نگرانی نداشته باشید. برای این منظور، باید قبل از آزمون اطلاعات لازم را درباره مکان، زمان، قوانین و نکات آزمون به دست آورید و مدارک و وسایل موردنیاز خود را آماده کنید. در ادامه نکاتی را درمورد تقویت مهارت چهارگانه آیلتس برایتان نوشته‌ایم که قبل از شروع بادقت مطالعه کنید.

نکات تمرین لیسنینگ آیلتس در خانه

لیسنینگ آیلتس یکی از مهارت‌هایی است که با تمرین مداوم می‌توانید در آن پیشرفت کنید. برای تمرین لیسنینگ آیلتس در خانه، می‌توانید از راه‌های زیر کمک بگیرید:

  • قبل از شروع گوش‌دادن به فایل صوتی، سؤالات را بخوانید و کلمات کلیدی را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند تا موضوع و اهداف گفتگو را پیش‌بینی و به اطلاعات مربوط به سؤالات توجه کنید.
  • در حین گوش‌دادن، نُت‌برداری کنید و اطلاعات مهم را بنویسید. مثلاً می‌توانید اسامی، تاریخ‌ها، اعداد، مکان‌ها، صفات و اصطلاحات را یادداشت کنید تا زودتر به پاسخ درست برسید.
  • به تغییرات تن صدا، لحن، بیان و تأکید گوینده‌ها دقت کنید. این تغییرات ممکن است بیانگر احساسات، نظرات، تعجب، تأکید و یا اطلاعات مهم باشند. سعی کنید معنی و هدف این تغییرات را متوجه شوید.
  • به منابع متفاوت از صوت‌های انگلیسی، مانند پادکست‌ها، فیلم‌ها، سخنرانی‌ها، برنامه‌های رادیویی و… گوش دهید.
  • با لهجه‌های مختلفی از انگلیسی مانند بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی و… آشنا شوید.

نکات تمرین اسپیکینگ آیلتس در خانه

تمرین اسپیکینگ آیلتس در خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما راه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از نکات تمرین اسپیکینگ آیلتس در خانه عبارت‌اند از:

  • از تکنیک تقلید (Shadowing) کمک بگیرید. این تکنیک شامل گوش‌دادن به یک فایل صوتی و تکرار هم‌زمان آن با صدای بلند است. این کار به شما کمک می‌کند تا تلفظ، ریتم و تن صدای خود را با انگلیسی‌زبانان هماهنگ کنید.
  • از اپلیکیشن‌های تبادل زبان مانندHelloTalk،Tandem و Speaky کمک بگیرید. این اپلیکیشن‌ها به شما امکان می‌دهند تا با زبان‌آموزان دیگر از سراسر جهان حرف بزنید، صدای خود را ضبط کنید، تصاویر و ویدیو بفرستید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.
  • با خود صحبت کنید! این تکنیک به شما اجازه می‌دهد تا افکار و ایده‌های خود را به زبان انگلیسی بیان کنید. می‌توانید در مورد موضوعات مختلفی مانند خانواده، کار، تفریح، رؤیاها و غیره با خودتان حرف بزنید.

نکات تمرین ریدینگ آیلتس در خانه

نکات تمرین ریدینگ آیلتس در خانه

ریدینگ آیلتس یکی از مهارت‌هایی است که برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس نیاز به تمرین و تقویت دارد. برای تمرین ریدینگ آیلتس در خانه، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • برای افزایش دایره لغات و اطلاعات عمومی خود، باید در زمینه‌های مختلف مطالعه داشته باشید. می‌توانید از منابع معتبر و متناسب با سطح خود مانند کتاب‌ها، مجلات، مقالات، فیلم‌ها و پادکست‌های انگلیسی استفاده کنید.
  • برای آشنایی با نوع سؤالات، فرمت آزمون، مهارت‌های لازم و زمان‌بندی، باید نمونه سؤالات ریدینگ آیلتس را حل کنید. از کتاب‌های کمبریج، سایت‌های معتبر و ویدئوهای آموزشی کمک بگیرید.
  • برای پاسخ‌گویی به سؤالات ریدینگ آیلتس، باید بتوانید جملات و عبارات هم‌معنی را در متن و سؤالات شناسایی کنید. برای این کار، باید پارافریز (بازنویسی با کلمات دیگر) را تمرین کرده و مترادف‌های زیادی را یاد بگیرید.

نکات تمرین رایتینگ آیلتس در خانه

تقویت مهارت رایتینگ یکی از چالش‌های زبان‌آموزان است که با تمرین و تکرار می‌توان به آن دست‌یافت. برای تمرین رایتینگ در خانه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • نوشتن باید بخشی از برنامه‌ی روزانه‌ی شما باشد و از کپشن اینستاگرام یا یادداشت‌های کوچک شروع کنید.
  • دقت خود را بالا ببرید. نوشته‌های خود را بازخوانی کرده و خطاهای گرامری، املایی و واژگانی را تصحیح کنید. از برنامه‌های کمکی مانند Grammarly استفاده کنید.
  • برای ایجاد هماهنگی و روانی در نوشته‌های خود، به اصول نگارشی مانند ساختار مقاله، پاراگراف‌بندی، انتخاب عنوان، استفاده از انواع جملات، اتصال بین پاراگراف‌ها و جملات، استفاده از علائم نگارشی و… توجه کنید.
  • برای ارتقای دایره لغات خود، متن‌های مختلفی را بخوانید و لغات جدید را یادداشت کنید. سعی کنید از لغات جدید در نوشته‌های خود استفاده کنید و معنی آن‌ها را با دیکشنری یا مترادف‌ها بررسی کنید.
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --