جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » مقالات آموزشی » تفاوت آزمون کامپیوتری آیلتس و آزمون کاغذی
  • fastzaban
  • ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱
  • ۱۱:۴۱
تفاوت آزمون کامپیوتری آیلتس و آزمون کاغذی

توجه: محتوای این صفحه توسط فست زبان تایید یا رد نمی شود.

تفاوت آزمون کامپیوتری آیلتس و آزمون کاغذی

امروزه شرکت در آزمون آیلتس به علت مهاجرت‌ تحصیلی و ارتقای شغلی افزایش یافته است و اگر شما عزیزان سابقه‌ای در این زمینه نداشته باشد، احتمالاً درباره انواع برگزاری این آزمون اطلاع چندانی نداشته و ممکن است فرصت انجام آزمون به صورت کامپیوتری را از دست بدهید. در این مقاله قصد داریم تا شما زبان‌آموزان را که یک دوره آموزش آنلاین آیلتس را پشت سر گذاشته‌اید، با آزمون کامپیوتری آیلتس آشنا کنیم.

پر واضح است که آزمون‌ها ممکن است به دو شکل کاغذی و آنلاین برگزار شوند و افراد متقاضی بنا به آنچه که درست‌تر می‌دانند در آزمون دلخواه شرکت می‌کنند. حال اگر شما عزیزان درباره آزمون نوع کامپیوتری آیلتس اطلاعات چندانی ندارید، تا انتها همراه ما باشید تا شما عزیزان را با ویژگی‌ها، مزیت‌ها و حتی معایب این نوع آزمون آشنا کنیم.

معرفی کوتاهی از آزمون آیلتس کامپیوتری

آزمون کامپیوتری آیلتس که همان CD IELTS (CBT) است دقیقاً مانند آزمون کاغذی است و سطح دو آزمون نیز هیچ گونه تفاوتی با هم ندارد. پر واضح است که تنها تفاوت اصلی این دو آزمون این است که آزمون کامپیوتری به صورت تایپ شده بوده اما آزمون کاغذی باید با استفاده از قلم در کاغذ نوشته شود. البته در کنار آزمون کامپیوتری آیلتس نیز قلم و کاغذ به شرکت کنندگان داده می‌شود تا در صورت نیاز به یادداشت‌برداری مشکلی وجود نداشته باشد.

گفتنی است آزمون کامپیوتری آیلتس مناسب افرادی است که در تایپ کردن مشکل خاصی ندارند. در حال حاضر بسیاری از زبان‌آموزان که قصد شرکت در این آزمون به صورت کامپیوتری را دارند با این دغدغه روبرو هستند که تایپ سریعی ندارند، اما به شما عزیزان عرض می‌کنیم که اگر مشکلی در تایپ ایمیل ندارید بدون کمترین محدودیت می‌توانید در این نوع آزمون شرکت کنید.

آیا دو آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی تفاوت‌هایی از هم دارند

تفاوت‌های عمده‌ای در نحوه برگزاری آزمون کامپیوتری آیلتس و کاغذی وجود دارد که شرکت کنندگان باید به طور کامل درباره هر کدام از موارد تحقیق کنند تا در نهایت بتوانند بهترین نوع برگزاری امتحان را انتخاب نمایند. در ادامه به تفاوت‌ها یا در همان مزیت و معایب این دو روش امتحانی اشاره می‌کنیم:

  • در آزمون ماک آیلتس به روش کامپیوتری خواندن سوالات به علت اندازه بزرگ صفحه نمایش راحت‌تر است و در این صورت فهم سوالات آسان‌تر می‌شود.
  • در آزمون کامپیوتری آیلتس به علت این که متقاضی شرکت کمتر از آزمون کاغذی است، می‌توان گفت که استرس و سر و صدای کمتری در محل آزمون وجود دارد.
  • دریافت زودتر نتایج آزمون کامپیوتری یکی دیگر از علت‌های استفاده از این نوع آزمون برای شرکت کنندگان است. در آزمون کامپیوتری آیلتس نهایتاً 5 روزه نتایج ارسال می‌شود این در حالی است که نتایج آزمون کاغذی ممکن است زمان‌بر باشد.
  • آزمون‌های کامپیوتری آیتلس در طول هفته قابل برگزاری است و حتی هر روز تا 3 بار نیز ممکن است انجام شود. اما در آزمون‌های کاغذی آیلتس چنین چیزی وجود ندارد و زمان برگزاری آزمون در فواصل قابل توجه انجام می‌شود.

آزمون کامپیوتری آیلتس را انتخاب کنیم یا آزمون کاغذی

آزمون کامپیوتری آیلتس را انتخاب کنیم یا آزمون کاغذی

انتخاب آزمون آیلتس به شکل کامپیوتری یا کاغذی کاملاً بسته به روحیات خودتان دارد. در آزمون کامپیوتری آیلتس بخش‌های listening، reading و writing را با استفاده از کامپیوتر انجام می‌دهید که ممکن است برای شما راحت‌تر باشد. البته دقت داشته باشید که در هر دو آزمون، برای سوالات گفتاری به شکل رو در رو با یک آزمون گیرنده انجام می‌شود.

همچنین در آزمون کاغذی آیلتس ممکن است آزمون گفتاری نهایتاً تا 7 روز بعد از امتحان برگزار شود که این مورد بسته به نوع مرکز آزمون دارد اما این موضوع برای آزمون کامپیوتری آیلتس در همان روز یا نهایتاً روز بعدی انجام می‌شود که یک مزیت محسوب می‌شود.

به طور کلی برای این که بتوانید آزمون بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید، توصیه ما استفاده از آزمون کامپیوتری آیلتس چرا که نسبت به آزمون کاغذی دارای مزیت‌های بیشتری است. با این حال شما زبان‌آموزان به راحتی می‌توانید طبق شرایطی که دارید از هر یک از این آزمون‌ها شرکت کنید.

ویژگی‌های بهترین مجموعه ارائه دهنده کلاس‌های فشرده آیلتس

وقتی قرار است در آزمون کامپیوتری آیلتس شرکت کنید، قبل از هر چیزی باید در بخش‌های مختلف زبان تسلط داشته باشید. به همین منظور انتخاب یک مرکز معتبر برای آموزش زبان دارای اهمیت است. ما در این بخش قصد داریم به ویژگی‌هایی اشاره کنیم که در موسسه استاد مسجدی برای زبان‌آموزان در نظر گرفته شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با بهترین کیفیت در آزمون آیلتس شرکت کنند. به طور موارد زیر برای موسسه ما فوق العاده دارای اهمیت است:

کلاس‌های فشرده و کوتاه مدت

در موسسه ما آموزش آنلاین آیلتس در دستور کار قرار دارد و همه زبان‌آموزان به راحتی در فرصت کوتاه می‌توانند مکالمه و سایر بخش‌های زبان را فرا بگیرند. ضمن این که تدریس به قدری قوی در نظر گرفته شده است که رضایت حداکثری زبان‌آموزان را در پی دارد.

کلاس خصوصی

همه کلاس‌های آیلتس به شکل خصوصی انجام می‌شود تا بازدهی فراتر از انتظار باشد. بنابراین زبان‌آموزانی که کلاس‌های دسته‌جمعی را نمی‌پذیرند، می‌توانند از موسسه استاد مسجدی استفاده کنند تا در مدت زمان کوتاه به تسلط کافی در این زمینه دست پیدا کنند.

استفاده از متدهای حرفه‌ای

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که آموزش فشرده آیلتس موسسه مسجدی دارد، به‌کارگیری از متدهای قابل توجه برای تدریس است و همین موضوع سبب شده است تا زبان‌آموزان با هر دانش و توانایی بتوانند بهترین عملکرد را پس از دوره در آزمون کامپیوتری آیلتس یا حتی آزمون‌های حضوری داشته باشند.

آموزش برخورد با امتحان کامپیوتری آیلتس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک موسسه زبان این است که به زبان‌آموزان نحوه برخورد با آزمون کامپیوتری آیلتس به علاقه‌مندان آموزش دهد. در این زمینه موسسه ما تدارک قابل قبولی را دیده است تا اگر این شیوه از آزمون را انتخاب می‌کنید برای انجام آزمون هیچ گونه مشکلی نداشته باشید. در واقع همه زیر و بم‌های آزمون آیلتس کامپیوتری به زبان‌آموزان گوشزد خواهد شد تا در روز امتحان دغدغه‌ای نداشته باشند.

هزینه مناسب

از دیگر ویژگی‌های موسسه ما برای آموزش زبان به جهت شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس دریافت هزینه مناسب نسبت به نوع و روش تدریس است که در این زمینه حداکثر رضایت زبان‌آموزان جلب شده است. از طرفی با توجه به دوره 1 الی 3 ماهه، هزینه دریافتی فوق العاده عالی به نظر می‌رسد که در کمتر موسسه‌ای برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

 

آموزش فشرده و آنلاین آیلتس در موسسه زبان استاد مسجدی

یادگیری زبان به صورت حرفه‌ای و سپس شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس نیاز به یک آموزش حرفه‌ای دارد و این روزها کمتر موسسه و آموزشگاهی وجود دارد که توانایی آموزش در مدت زمان کوتاه و به صورت تضمینی را داشته باشد. این در حالی است که ما در موسسه استاد مسجدی با استفاده از روش‌ها و متدهای قابل توجهی توانسته‌ایم بسیاری از زبان‌آموزان را در طول مدت کوتاهی به تسلط قابل قبولی برسانیم. حال اگر شما متقاضیان همیشه همراه نیز در حال حاضر برای مهاجرت کاری یا تحصیلی ملزم به شرکت در آزمون آیتلس هستید، توصیه می‌کنیم از موسسه استاد مسجدی به جهت تسلط بر زبان استفاده کنید.

همچنین موسسه استاد مسجدی علاوه بر برگذاری آموزش های آنلاین، در شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان دارای شعبه است که علاقه‌مندان گیلانی می‌توانند به صورت حضوری از خدمات ما استفاده کنند. به طور کلی برای این که بتوانید از خدمات ارائه شده مجموعه ما استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سایت استاد مسجدی به آدرس https://ostad-masjedi.ir مراجعه کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --