جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون IELTS » تافل یا آیلتس؟ کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟
  • fastzaban
  • ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱
  • ۱۰:۵۸
تافل یا آیلتس؟ کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

تافل یا آیلتس؟ کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

اگر برای اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی خود نیاز به شرکت در آزمون دارید، تافل و آیلتس دو تا از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در سراسر جهان هستند. اما آیا باید در آزمون آیلتس شرکت کنید یا تافل؟ هر کدام از این آزمون‌ها چگونه هستند؟ آیا برای تحصیل و کار بین این تفاوتی وجود دارد؟ در کدام یک نمره بالاتر خواهید گرفت؟

بسیاری برای شناخت مهارت خود از زبان انگلیسی سراغ آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی می‌روند. این کار، اولین کاری است که شما برای به دست آوردن شناخت از مهارت‌های عمومی زبان انگلیسی انجام می‌دهید. آزمون‌های زبان انگلیسی مرحله پیشرفته‌تر شناخت مهارت‌ها هستند. برای اینکه بدانید کدامیک برای شما بهتر و مناسب‌تر است، ابتدا باید فرق تافل و آیلتس را بدانید. این مقاله را بخوانید، چرا که به شما کمک می‌کند به صورت کامل تفاوت‌های این دو را از هم متوجه شوید و خب مسلما انتخاب بهتری داشته باشید.

برای پاسخ به سوال فرق آیلتس و تافل، ابتدا باید در مورد هر یک از آزمون‌ها بحث کنیم و به عنوان مثال بگوییم که تافل چیست؟

آشنایی با تافل

آشنایی با تافل

تافل یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که توسط ETS، همان سازمانی که GRE (امتحانی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد) و چندین آزمون دیگر را توسعه می‌دهد، طراحی می‌شود.

نسخه‌های مختلفی از تافل وجود دارد، اعم از کاغذی یا کامپیوتری. در این مقاله بیشتر بر مدل کامپیوتری آن iBT که از طریق اینترنت برگزار می‌شود، تمرکز می‌کنیم. تافل iBT، با اختلاف، متداول‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین نسخه تافل است که در کشورهای مختلف انجام می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند از مدرک آن برای مقاصد مختلف استفاده کنند.

فرمت تافل

تافل در مجموع 3.5 ساعت طول می‌کشد و شامل چهار بخش است. بین بخش‌ها شامل Listening و Speaking می‌شود که بین آنها ده دقیقه استراحت وجود دارد. برای هر بخش، نمره 0-30 دریافت خواهید کرد. سپس این نمرات با هم جمع می‌شوند، به این معنی که نمره کل تافل شما از 0 تا 120 خواهد بود. در زیر فرمت آزمون آمده است.

بخش تعداد سوالات مدت زمان
خواندن (Reading) 36-56 60-80 دقیقه
گوش دادن (Listening) 34-51 60-90 دقیقه
مکالمه (Speaking) 6 درخواست 20 دقیقه
نوشتن (Writing) 2 درخواست 50 دقیقه

محتوای تافل

همان‌طور که در بالا گفته شد، تافل شامل چهار بخش است که هر کدام حوزه متفاوتی از مهارت‌های انگلیسی شما را آزمایش می‌کنند. در زیر یک مرور مختصر از آنچه در هر بخش آزموده می‌شود را ارائه می‌دهیم.

ریدینگ تافل

برای Reading، سه یا چهار قسمت از متون دانشگاهی وجود دارد که شرکت کنندگان باید آن‌ها را بخوانند و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهند. بخش‌ها از کتاب‌های درسی دانشگاهی هستند که موضوع یا رشته‌ای را معرفی می‌کنند. سه نوع سؤال در این بخش وجود دارد:

  • چند گزینه‌ای استاندارد
  • سؤالاتی که شرکت کنندگان باید یک جمله را در نقطه مناسب در یک پاراگراف وارد کنند
  • سؤالاتی که شرکت کنندگان باید به درستی اطلاعات را در نمودار یا جدول مرتب کنند

لیسنینگ تافل

بخش Listening دارای چهار تا شش قسمت است که هر کدام مجموعه‌ای از سوالات را شامل می‌شود. مواردی که برای گوش دادن پخش می‌شود، شبیه به مکالماتی است که دانشجویان در زندگی روزانه با آن‌ها مواجه می‌شوند، مانند سخنرانی در کلاس یا بحث بین دو دانشجو یا دانشجو و استاد. در این بخش، سؤالات چند گزینه‌ای خواهند بود که از شما می‌خواهند جاهای خالی را پر کنید، یا از شما خواسته می‌شود که متن را با دسته بندی‌ها در نمودار مطابقت دهید.

اسپیکینگ تافل

اولین کاری که از شرکت کننده در آزمون در این بخش خواسته می‌شود، این است که بر اساس ایده‌ها، نظرات و تجربیات خود به مکالمات پاسخ دهند.

چهار وظیفه باقی مانده، وظایف یکپارچه هستند. شرکت کنندگان در آزمون باید در هنگام پاسخ دادن به این نوع سوالات از بیش از یک مهارت استفاده کنند.

  • دو وظیفه تلفیقی از آنها می‌خواهد که بخوانند، گوش دهند و سپس صحبت کنند.
  • دو وظیفه دیگر آنها را ملزم می‌کند که گوش کنند و سپس صحبت کنند.

رایتینگ تافل

بخش Writing دو بخش دارد: نوشتن یکپارچه و نوشتن مستقل. برای نوشتن یکپارچه، شرکت کنندگان یک قطعه ضبط شده کوتاه را می‌شنوند و یک قطعه کوتاه را می‌خوانند. سپس آنها 20 دقیقه فرصت دارند تا اطلاعاتی را که از این دو منبع به دست آورده‌اند را خلاصه نویسی کنند. تعداد کلمه پیشنهادی برای این خلاصه نویسی 150-225 کلمه است.

برای نوشتن مستقل به شرکت کنندگان موضوعی داده می‌شود و باید نظر خود را در مورد آن موضوع بیان کنند. نوشته باید واضح باشد و با مثال آن را بیشتر توضیح داد. به شرکت کنندگان 30 دقیقه زمان داده می‌شود و معمولاً حداقل 300 کلمه می‌نویسند.

تافل در چه جاهایی پذیرفته می‌شود؟

بیش از 9000 موسسه در سراسر جهان مدرک تافل را می‌پذیرند. اکثر مدارس آمریکا، مدرک تافل را به مدرک سایر آزمون‌های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. می‌توانید مراکزی که تافل را به عنوان مدرک زبان انگلیسی قبول دارند را با جستجو در گوگل پیدا کنید.

در ادامه در بحث تافل و آیلتس، در مورد آزمون آیلتس صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با آیلتس

آشنایی با آیلتس

آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یکی دیگر از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است که به طور مشترک متعلق به شورای بریتانیا و IDP است.

دو نسخه از آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی. آیلتس آکادمیک برای افرادی است که برای تحصیلات عالی یا یک حرفه درخواست می‌دهند. آیلتس عمومی برای افرادی است که برای تحصیلات متوسطه یا درخواست همکاری با شرکتی در کشورهای انگلیسی زبان اقدام می‌کنند. این مقاله بر آیلتس آکادمیک تمرکز خواهد داشت، زیرا این نسخه برای دانشجویانی است که برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درخواست می‌دهند (اگرچه این دو نسخه هر دو دارای سیستم امتیازدهی یکسان و فرمت‌های مشابه هستند).

فرمت آیلتس

کل زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه می‌باشد. آیلتس دارای چهار بخش مشابه تافل است، اگرچه این دو آزمون بخش‌ها را به ترتیب متفاوتی برگزار می‌کنند. در آیلتس، برای هر بخش از 0 تا 9 نمره دریافت خواهید کرد. نمره کلی شما میانگین آن چهار نمره کسب شده در هر بخش است و همچنین از 0 تا 9 خواهد بود.

برخلاف تافل که باید به صورت یکجا شرکت کنید، برای آیلتس، در صورت تمایل می‌توانید بخش Speaking را تا یک هفته قبل یا بعد از سایر بخش‌ها شرکت کنید (زمان اسپیکینگ خود را هنگام ثبت نام در آزمون برنامه ریزی می‌کنید).

بخش تعداد سوالات مدت زمان
گوش دادن (Listening) 40 30 دقیقه
خواندن (Reading) 40 60 دقیقه
نوشتن (Writing) 2 درخواست 60 دقیقه
مکالمه (Speaking) 3 درخواست 11-14 دقیقه

محتوای آیلتس

در ادامه در مورد چهار بخش آیلتس به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

لیسنینگ آیلتس

در این بخش شرکت کنندگان 4 صدای ضبط شده را گوش می‌دهند (دو مورد در یک زمینه اجتماعی روزمره، یکی در زمینه آموزشی و دیگری که یک سخنرانی دانشگاهی است). بعد از هر بار گوش دادن، 10 سوال وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود. انواع مختلفی از سوالات از جمله سوالات چند گزینه‌ای، تطبیقی، ، تیک زدن، تکمیل جمله و پاسخ کوتاه وجود دارد.

ریدینگ آیلتس

برای Reading، سه قسمت وجود دارد که هر کدام حدود 10-15 سوال دارد. قسمت‌های این بخش از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها می‌باشد. بخش‌های ارائه شده در ریدینگ می‌توانند فرمت روایی، توصیفی و یا استدلالی داشته باشند. حداقل یکی از سوالات حالت استدلال منطقی خواهد داشت.

مانند بخش Listening، سوالات Reading دارای فرمت‌های مختلفی از جمله چند گزینه‌ای، تطبیقی، تیک زدن، تکمیل جمله و پاسخ کوتاه خواهند بود.

رایتینگ آیلتس

در بخش Writing دو وظیفه وجود دارد. در وظیفه اول، شرکت کننده باید یک قطعه از اطلاعات بصری (مانند نمودار، جدول، نمودار یا نمودار) را با کلمات خود توصیف کنند. آنها باید حداقل 150 کلمه در مورد آن بنویسند. توصیه می‌شود که شرکت کنندگان در این بخش 20 دقیقه زمان بگذارند.

برای وظیفه دوم، موضوعی به شرکت کنندگان داده می‌شود، که اغلب دیدگاهی در مورد یک بحث است. آنها باید حداقل 250 کلمه در مورد این موضوع، به سبک نوشتاری آکادمیک بنویسند. توصیه می‌شود 40 دقیقه روی این سوال وقت گذاشته شود. برای هر دو کار، شرکت کنندگان از نظر میزان پاسخگویی به سؤال، وضوح نوشتار، دامنه واژگان، املا و دستور زبان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

اسپیکینگ آیلتس

برای اسپیکینگ آیلتس، با یک ممتحن مصاحبه شفاهی خواهید داشت. پاسخ‌های شما در این بخش ثبت خواهد شد. این بخش از سه قسمت تشکیل شده است.

  • قسمت 1: مصاحبه کننده از شرکت کننده سوالاتی آشنا در مورد کار، خانواده، تحصیل و علایقش می‌پرسد.
  • قسمت 2: مصاحبه کننده کارتی با موضوعی که شرکت کننده باید در مورد آن صحبت کند به او می‌دهد. به شرکت کننده یک دقیقه فرصت داده می‌شود تا آماده شود، سپس باید دو دقیقه صحبت کند و بعد به یک یا دو سؤال بعدی مصاحبه‌گر پاسخ دهد.
  • قسمت 3: شرکت کننده و مصاحبه کننده به بحث و گفتگو درباره موضوع ارائه شده در قسمت 2 به مدت چهار تا پنج دقیقه با عمق بیشتری ادامه خواهند داد.

آیلتس در چه جاهایی پذیرفته می‌شود؟

مانند تافل، نمرات آیلتس توسط بیش از 9000 موسسه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. آیلتس به اندازه تافل برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده هستند پذیرفته نمی‌شود و در کشورهایی مانند بریتانیا و استرالیا محبوب‌تر است، اما بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی باز هم این مدرک را قبول دارند. شما می‌توانید وب‌سایت‌های دانشگاهی و یا شرکت‌ها را برای پذیرش مدرک آیلتس بررسی کنید.

در زیر نمودار مقایسه کلی وجود دارد که برخی از تفاوت‌های کلیدی بین این دو آزمون را نشان می‌دهد.

تافل آیلتس
زمان کل آزمون 3 ساعت و 30 دقیقه 2 ساعت و 45 دقیقه
محدوده امتیاز 0-120 0-9
بخش‌ها (به ترتیب) Reading

Listening

Speaking

Writing

Listening

Reading

Writing

Speaking

تعداد مؤسساتی که این مدارک را می‌پذیرند بیش از 9000 بیش از 9000

تافل در مقابل آیلتس: چگونه بهترین گزینه را باید انتخاب کرد؟

اکنون شما یک دید و بینش کلی از هر دو مدل آزمون به دست آوردید. با تمام این توضیحاتی که ارائه کردیم، کدام مورد برای شما مناسب‌تر است؟ در زیر چهار سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید. در مورد هر سوال با دقت فکر کنید تا به تصمیم خود کمک کنید.

  • محل کار، مدارس و دانشگاه‌های مد نظر شما، مدرک کدامیک از این آزمون‌ها را می‌پذیرند؟
  • کدام آزمون بیشتر به شناخت نقاط قوت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کند؟
  • انجام کدامیک از این آزمون‌ها راحت‌تر است؟
  • کدام آزمون ارزان‌تر است؟
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی