جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » ویدیوهای آموزشی » برای لغات آزمون زبان چه کتابی بخوانیم؟
  • fastzaban
  • ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۸
  • ۱۳:۲۹
بهترین منبع لغات آزمون های زبان

برای لغات آزمون زبان چه کتابی بخوانیم؟

فست زبان: یکی از بزرگترین مشکلات داوطلبان آزمون های زبان دکتری از جمله آزمون ept، آزمون msrt و دیگر آزمون ها این است که نمی دانند چه کتاب لغتی را باید برای این آزمونها مطالعه کنند. متاسفانه خیلی از دوستانی هم که در زمینه آزمون های زبان دکتری اطلاعاتی ندارند نسخه های خیلی اشتباهی را توصیه می کنند و داوطلب بعد از چندین ماه مطالعه نتیجه لازم را نمی گیرد.

در این ویدیوی آموزشی استاد مهرداد زنگیه وندی به این سوال که برای بخش لغات آزمون های زبان مانند UTEP, MSRT, EPT و … چه کتابی بخوانیم؟ پاسخ خواهد داد. حتما این ویدیو را ببینید.

بهترین منبع لغت برای آزمون های زبان دکتری

برای آزمون های زبان بهترین شروع کتاب 504 واژه است و بعد از آن کتاب لغات ضروری تافل و در برخی آزمون های که سطح آنها کمی سخت تر است مانند آزمون MSRT و تولیمو بهتر است که لغات کتاب 1100 واژه بارونز را نیز مطالعه کنید.

کتاب واژگان جامع Fast Vocab نیز شامل مجموعه لغات مهم کتاب های 504 واژه، لغات ضروری تافل و کتاب 1100 واژه بارونز است. حجم این کتاب زیاد نیست و شامل مثال با ترجمه فارسی و مبتنی بر روش علمی یادگیری لایتنر می باشد.

حتما این مطلب را بخوانید: آموزش لغات کتاب 504 واژه بصورت تصویری و رایگان

خلاصه‌ای از توضیحات استاد زنگیه وندی در مورد یادگیری لغات با روش کدینگ

توصیه‌ای که من به دوستان دارم اصلا سراغ کدینگ نروید چون خیلی از شرکت کنندگان در دوره ها بودند که گفتند من لغات کتاب 504 واژه یا تافل را با روش کدینگ حفظ کردم اما سر جلسه آزمون هیچکدام از لغات را بخاطر نیاوردم.

مشکل این دوستان این است که لغات را با کد حفظ می کنند و اصلا مثال خاصی درمورد لغات مطالعه نکرده اند و قطعا در سر جلسه نمی توانند سوالات را بخوانند و بفهمند تا به گزینه صحیح برسند. چونکه که کدینگ ما را به یادگیری کامل لغات نمی رساند و چیزی که بنده در خیلی از کتاب های مرجع لغت دانشگاه های بزرگ مانند کمبریج و غیره مطالعه کردم، آنها معتقدند که شما وقتی می توانید بگویید که یک لغت را یاد گرفتم که بتوانید هم تلفظ لغت را بلد باشید، هم مثلا حرف اضافه‌ای که با آن لغت میاد را بلد باشید و هم معانی مختلف لغت را یاد گرفته باشید. هر موقع شما اینها را همه یاد گرفتید، می توانید مطمین باشید که آن لغت را حفظ کرده‌اید.

بایستی لغات را در قالب جمله و مثال یاد بگیرید و کدینگ قطعا این کار را برای شما انجام نخواهد داد.

ادامه توضیحات را حتما در ویدیوی بالا مشاهده کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی