جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » مقالات آموزشی » معرفی روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان
معرفی روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

معرفی روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان بایستی بر اساس یک سری آیتم های خاص تعیین شود . چرا که به کودکان نمی توان مانند بزرگسالان و نوجوانان آموزش داد . لازم بوده تا حتما از یک سری الگو های خاص پیروی شود . در ادامه این مبحث قصد داریم ، تا شما را کاملا با این روش ها آشنا کنیم.

روش های کاربردی در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

در تدریس خصوصی زبان انگلیسی، مهمترین نکته این است ، که روش مناسبی برای آن ها انتخاب شود . در ادامه چندین روش کاربردی برای تدریس زبان انگلیسی کودکان و بچه ها ذکر شده است؛

1- بازی‌های آموزشی : یکی از روش های کاربردی برای این امر ، استفاده از بازی‌های آموزشی است . بازی هایی مانند پازل ، بازی های لغت ، گسترده کردن دایره لغات و… به کودکان کمک می‌کند ، تا با علاقه بیشتری به یادگیری زبان بپردازند .

2- استفاده از موسیقی و ترانه‌ها : یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی و ترانه ها برای کودکان بسیار جذاب است . با گوش دادن به ترانه های زبان انگلیسی ، کودکان علاوه بر حفظ لغات ، نحوه تلفظ صحیح را نیز یاد می‌گیرند .

3- استفاده از فیلم و کارتون : استفاده از فیلم و کارتون‌های زبان انگلیسی در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان بسیار مؤثر است . با تماشای فیلم‌ها و کارتون‌های زبان انگلیسی ، کودکان به روند یادگیری زبان علاقه مند شده و به سرعت با لغات و جملات جدید آشنا می‌شوند .

4- استفاده از روش TRP  :روش TPR  یا Total Physical Response  یکی از روش‌های مؤثر در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان است . در این روش ، کودکان با استفاده از حرکات بدن خود به دستورات صحیح پاسخ می‌دهند و به سرعت بیشتری با زبان آشنا می‌شوند .

5- استفاده از نمایش و تئاتر : بازی های نمایشی و تئاتر در آموزش خصوصی زبان انگلیسی به کودکان و بچه‌ها بسیار مؤثر است . با این کار ، علاوه بر یادگیری زبان ، به ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان نیز کمک می کند .

در کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودکان از چه کتاب هایی استفاده می شود ؟
از روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان ، استفاده از کتاب‌های مناسب برای سطح سنی و سطح زبانی کودکان است . در ادامه چند کتاب رایج و کاربردی را معرفی می کنیم ؛

1- کتابOxford Phonics World  : این کتاب برای کودکان تازه کار و مبتدی مناسب است و بیشتر به یادگیری الفبای انگلیسی توجه دارد . این کتاب با استفاده از تصاویر جذاب و فعالیت های پر بازده ، زبان آموزی را جذاب و سرگرم کننده می کند .

2- کتاب Let’s Go Series : این سری از کتاب‌ها برای کودکان سطح متوسط به بالا مناسب است . این کتاب‌ها به صورت جذاب و مفید برای کودکان ، موضوعات روزمره را پوشش می دهند و به آن ها در یادگیری مهارت های مختلف زبان انگلیسی کمک می‌کنند .

۳- کتاب Headway for Kids : این کتاب برای کودکان سطح پیشرفته مناسب بوده و با استفاده از فعالیت های جذاب و موضوعات مختلف ، به کودکان در یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت های خواندن ، نوشتن ، شنیداری و گفتاری کمک می‌کند .

۴- کتابGrammar in Use for Kids  : این کتاب برای کودکانی است ، که قصد دارند گرامر زبان انگلیسی را به صورت عمیق تر بیاموزند . این کتاب با استفاده از فعالیت های مختلف ، به کودکان در یادگیری گرامر انگلیسی کمک کرده و زبان را در سطح بالاتر آموزش می دهد .

مباحث ارائه شده در کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان ، موضوعات و مباحثی تدریس می‌شود ، که مناسب سن و فهم آنان است . در ادامه چند مبحث کلیدی ذکر شده است که عموما در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی به کودکان تدریس می‌شود ؛

1- الفبای انگلیسی : در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان ، اولین مرحله یادگیری الفبای انگلیسی است . این شامل حروف بزرگ و کوچک ، تلفظ هر حرف ، نحوه نوشتن و خواندن آن ها است .

2- لغات : یادگیری لغات جدید از موضوعات دیگری است که در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش داده می‌شود . لغات جدید در قالب فعالیت‌های جذاب و بازی‌های آموزشی تدریس خواهند شد .

3- گرامر : برای تقویت مهارت‌های نوشتن و صحبت کردن کودکان به زبان انگلیسی ، تدریس گرامر از اهمیت بالایی برخوردار است . در این مرحله ، قواعد گرامری اساسی مثل ساختار جملات ساده و پیچیده ، افعال ، ضمایر و حروف اضافه آموزش داده می‌شود .

4- شنیداری : به کودکان نیاز دارند ، تا با شنیدن صحبت‌های انگلیسی زبانان ، مهارت شنیداری خود را ارتقا دهند . در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان ، از فایل‌های صوتی ، فیلم‌ها ، کارتون‌ها و پادکست‌های مناسب استفاده می‌شود ، تا کودکان با صدا و نحوه حرف زدن انگلیسی زبانان آشنا شوند .

5- مکالمه : اهمیت مهارت مکالمه در زبان انگلیسی برای کودکان بسیار بالاست . در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی ، کودکان با موضوعات مختلفی مثل ؛ خانواده ، مدرسه ، دوستان و سفر آشنا می‌شوند و مهارت مکالمه خود را تقویت می‌کنند .

6- خواندن و نوشتن : در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان ، مهارت خواندن و نوشتن نیز تقویت می‌شود . این شامل خواندن داستان‌های کودکانه ، نوشتن نامه و ایمیل ، ترجمه متون ساده و روان است .

روش های کاربردی جهت افزایش تمرکز کودکان در کلاس خصوصی زبان انگلیسی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان تا حد زیادی وابسته به دقت و تمرکز کودکان است . میزان تمرکز کودکان در کلاس ها به عوامل مختلفی همچون ؛ سن کودک ، سطح زبانی ، نوع فعالیت‌های آموزشی و همچنین روش تدریس استاد بستگی دارد . با این حال ، با درست انجام دادن روش‌های آموزشی و کنترل محیط آموزشی ، می‌توان تمرکز کودکان را در کلاس مکالمه زبان انگلیسی افزایش داد .

تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان نیازمند افزایش تمرکز زبان آموزان است . روش های زیر برای این امر مورد استفاده قرار می گیرند ؛

1- فعالیت‌های آموزشی جذاب : استفاده از بازی‌های آموزشی و فعالیت‌های جذاب و مفید می‌تواند توجه کودکان را به خود جلب کند و آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی ترغیب کند .

2- محیط آموزشی مناسب : یک محیط آموزشی مناسب و دنج ، کودکان را به تمرکز بیشتر در کلاس خصوصی زبان انگلیسی تشویق می‌کند . همچنین ، حضور تجهیزات آموزشی مناسب مثل تلویزیون ، نرم‌افزارهای آموزشی و دفترچه‌های یادداشت مفید است .

3- پرسش و پاسخ های فعال : در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان بایستی به کودکان فرصت داده شود ، تا با استفاده از زبان انگلیسی ، سوالات خود را بپرسند و به آن ها پاسخ داده شود . این روش می‌تواند به کودکان کمک کند ، تا در حین کلاس خصوصی زبان انگلیسی ، فعال و پر تمرکز باشند .

 کلام آخر

روش های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان متنوع و گسترده است . در صورتی که آکادمی انتخابی فوق العاده تخصصی به آموزش ها بپردازد، درآموزشگاه سخن برتر از روش های به روزی استفاده خواهد شد و بدون هیچ گونه سختی ، زبان آموزان در هر رده سنی مهارت های لازم را فرا می گیرند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی