جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » مقالات آموزشی » بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان
  • fastzaban
  • ۲۲ بهمن, ۱۴۰۱
  • ۰۹:۱۷
بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان

بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان

بزرگترین مخاطبان آموزش زبان انگلیسی نوجوانان بین 12 تا 18 سال هستند. این قشر یا به صلاح‌دید خانواده‌ها و یا با توجه به علاقه و اهداف خودشان برای یادگیری زبان‌انگلیسی اقدام می‌کنند. اولین گام یادگیری زبان‌ انگلیسی انتخاب یک کتاب خوب است. پس با این سوال مواجه می‌شویم که بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان چه کتاب‌هایی هستند؟

در ادامه به طور مفصل در رابطه با روش‌های یادگیری زبان انگلیسی و کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی قبل از خرید کتاب‌ها داشته باشید.

کتاب‌های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان باید چیزی بین سطح کتاب‌های کودکان و بزرگسالان باشد به همین خاطر یافتن منابع مناسب کمی دشوار خواهد بود. از آن گذشته قبل از خرید کتاب باید مشخص کنید با روش خودخوان می‌خواهید زبان بیاموزید و یا این کتاب را برای شرکت در کلاس‌های حضوری و مجازی نیاز دارید.

همچنین باید مشخص کنید زبان را با چه هدفی دنبال می‌کنید؟ برای تحصیل به زبان انگلیسی به آن نیاز دارید؟ یا می‌خواهید زبان را به صورت عمومی یاد بگیرید و یا قصد شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس را دارید؟ با مشخص‌کردن این موارد راحت‌تر به کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان دسترسی خواهید داشت.

نام کتاب ویژگی‌های کتاب مناسب سطح
Solutions تمرکز بر واژگان- خواندن- گرامر- گوش‌کردن- نوشتن مقدماتی تا پیشرفته
Connect تمرکز بر مکالمه مقدماتی تا پیشرفته
Project تمرکز بر مکالمه- اصطلاحات و عبارات روزمره مقدماتی تا پیشرفته
Top Notch تمرکز بر چهار مهارت اصلی مقدماتی تا پیشرفته
Teen 2 Teen تمرکز بر مکالمه- اصطلاحات و عبارات روزمره متوسط
English result Self Study – خودخوان مقدماتی تا پیشرفته
American English File Self Study – خودخوان مقدماتی تا پیشرفته

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان

حالا که هدف خود را برای یادگیری زبان مشخص کرده‌اید وقت آن رسیده که به طور دقیق هر کتاب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان را به راحتی و با شناخت کافی خرید کنید.

آموزش زبان انگلیسی نوجوانان – Solutions

کتاب‌ آموزش زبان انگلیسی نوجوانان Solutions یک مجموعه 5 جلدی است که از سطح مقدماتی تا پیشرفته همراه شما خواهد بود. در هر کتاب با 10 درس مواجه هستیم که هر درس شامل 7 بخش است. در این بخش‌ها هر چهار مهارت اصلی برای یادگیری زبان به طور کامل تنظیم شده‌است.

این کتاب در ابتدا بر یادگیری واژگان تمرکز کرده‌است و بعد از آن مهارت reading را تقویت می‌کند. در بخش بعدی دستور زبان و یا همان Grammar تمرین می‌شود. بعد از آن با کمک فایل‌های صوتی مهارت listening تقویت خواهد شد. در آخر برای تقویت مهارت گفت‌وگو، تلفظ لغات جدید با دانشجویان کار می‌شود و بعد از آن با تمرین و سوالات مرتبط میزان یادگیری او سنجیده می‌شود.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Listening

Speaking

Reading

Writing

سطح مقدماتی تا پیشرفته

یادگیری در کلاس

Student’s Book

WorkBook

CD و یا نرم‌افزار

کتاب زبان انگلیسی برای نوجوانان – Connect

مجموعه 4 جلدی Connect از دیگر کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان است که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌است. این کتاب با هدف تقویت مکالمه و speaking در هر درس به آموزش مکالمات روزمره با موضوعات جالب می‌پردازد. هر کتاب دارای 8 درس و هر درس شامل 4 بخش است. در هر درس یک موضوع که بیشترین کاربرد را در مکالمات دارد انتخاب شده و در طول هر بخش کلمات جدید، نکات گرامری و تلفظ و مکالمه آن آموزش داده شده‌است. این کتاب برای کلاس‌های صحبت‌محور بهترین گزینه است و باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس و عدم خجالت دانشجویان می‌شود.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Listening

Speaking

سطح مقدماتی تا پیشرفته

یادگیری در کلاس

Student’s Book

WorkBook

CD

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی نوجوانان – Project

از دیگر کتاب‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی نوجوانان مجموعه کتاب‌های Project هستند که برای گروه سنی (10 تا 15 سال) مناسب است. سبک این کتاب با دیگر کتاب‌های آموزشی متفاوت است در این کتاب پروژه‌ها و Taskهای زیادی گنجانده‌شده تا با محتوا‌های جذاب و موضوعات بحث‌برانگیز مشوق زبان‌آموزان برای مکالمه و صحبت‌کردن باشد. این کتاب بر یادگیری لهجه آمریکایی تمرکز دارد.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Speaking سطح مقدماتی تا پیشرفته

یادگیری در کلاس

Student’s Book

WorkBook

CD

بهترین کتاب زبان انگلیسی نوجوانان – Top Notch

از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی نوجوانان در ایران، سری کتاب‌های Top Notch هستند. چهار جلد کتاب که زبان‌آموزان را از سطح مقدماتی به متوسط می‌رساند و برای پیشرفته‌شدن باید دو جلد کتاب‌ Summit را نیز آموزش دید. تمرکز این کتاب بر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است و به طور همه‌جانبه سطح یادگیری زبان انگلیسی زبان‌آموز را افزایش می‌دهد.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Listening

Speaking

Reading

Writing

سطح مقدماتی تا پیشرفته

یادگیری در کلاس

Student’s Book

WorkBook

CD و نرم‌افزار

کتاب آموزش زبان انگلیسی نوجوانان – Teen 2 Teen

نویسندگان کتاب‌های Top Notch به تألیف این کتاب نیز پرداخته‌اند اما این کتاب از سطح متوسط شروع به کار می‌کند و با یک برنامه دقیق زبان‌آموز را به سطح پیشرفته سوق می‌دهد. سرفصل‌ها و دستورالعمل‌های کتاب ساده نوشته شده تا استفاده از زبان مادری را در کلاس به حداقل برساند. این کتاب از آنجایی به کتاب آموزش زبان انگلیسی نوجوانان شناخته شده که از اصطلاحات و عبارات روزمره رایج بین نوجوانان بیشترین استفاده را می‌کند.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Listening

Speaking

سطح متوسط

یادگیری در کلاس

Student’s Book

WorkBook

DVD

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان – English result

و اما اگر به دنبال کتاب‌های خودخوان هستید تا بتوانید بدون حضور در کلاس زبان بیاموزید این دو معرفی آخر بهترین همراهان شما خواهند بود. این کتاب بهترین منبع یادگیری مکالمه، تلفظ انگلیسی، دایره لغات و گرامر است و برای سطح مقدماتی تا پیشرفته طراحی شده‌است. لهجه این کتاب بریتیش است و محصولی از دانشگاه آکسفورد است.

تأکید بر مهارت مناسب برای لوازم همراه کتاب
Listening

Speaking

سطح مقدماتی تا پیشرفته

یادگیری خودخوان

Student’s Book

WorkBook

DVD

سخن آخر

در دنیای امروز، یادگرفتن زبان انگلیسی به اندازه بلد بودن زبان مادری مهم است. کتاب‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، همگی بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای نوجوانان هستند که به شما کمک می‌کنند تا سطح زبان انگلیسی خودتان را بالاتر ببرید. برای اینکه بتوانید بهترین منبع را انتخاب کنید باید ابتدا بدانید تقویت کدام مهارت برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ سپس کتابی را انتخاب کنید که تاکید بیشتری بر آن مهارت داشته باشد. تمام کتاب‌های بالا چندجلدی هستند و شما باتوجه به سطح خودتان باید کتاب مناسبتان را انتخاب کنید. کتاب‌های معرفی شده در این محتوا و دیگر کتاب‌های زبان انگلیسی را می‌توانید از سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند (مانند سایت پایتخت کتاب، سایت جنگل و …) تهیه نمایید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --