جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون زبان دانشگاه آزاد » بهترین کتاب برای آزمون EPT – منابع فارسی و انگلیسی
  • fastzaban
  • ۴ اسفند, ۱۳۹۸
  • ۰۹:۰۰
بهترین منابع آزمون ept

بهترین کتاب برای آزمون EPT – منابع فارسی و انگلیسی

فست زبان: اگر هنوز بعد از چندین بار شرکت و عدم کسب نتیجه در آزمون بدنبال پیدا کردن منابع آزمون EPT هستید، پیشنهاد می کنم حتما این مطلب از وبسایت فست زبان را با دقت تا انتها مطالعه کنید تا شما را با بهترین کتاب برای آزمون ept آشنا کنیم.

آزمون EPT چیست؟

آزمون زبان دانشجویان مقطع دکتری کلیه رشته‌های دانشگاه آزاد، EPT نام دارد. این آزمون بصورت ماهیانه برگزار می شود و شامل ۱۰۰ سوال از مباحث واژگان (لغت) زبان انگلیسی، گرامر (ساختار) زبان انگلیسی و درک مطلب (ریدینگ) زبان انگلیسی است. سطح این آزمون در حد آزمون های تافل کاغذی است و حداقل نمره قبولی در آن کسب نمره ۵۰۰ (۵۰) است.

ساختار آزمون EPT

تعداد سوالات بخش آزمون
25 تست Vocabulary واژگان ept
40 تست Grammar گرامر ept
20 تست Reading درک متن ای پی تی
15 تست Cloze Test کلوزتست ept

منابع انگلیسی آزمون ept

همانطور که در بالا گفتیم سطح آزمون ای پی تی مشابه آزمون های تافل کاغذی در ایران است. بنابراین منابع این آزمون نیز، منابع آزمون های تافل کاغذی است. منابع اعلام شده از طرف سامانه آزمون ای پی تی عبارتند از:

  1. Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
  2. Barron’s Essential Words for TOEFL
  3. ۱۱۰۰ Words You Need to Know
  4. ۵۰۴ Essential Words
  5. TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)
دانلود منابع معرفی شده

 

بهترین کتاب برای آزمون ept: منابع فارسی 

1. برای قسمت واژگان چکار کنیم؟

برای این قسمت شما ناچارید کتاب‌ های 504 واژه و Essential Words for the TOEFL و حتی برای برخی آزمون ها 1100 واژه را نیز باید مطالعه کنید. البته بماند که جدا از این منابع باید به لغات پایه دبیرستان نیز مسلط باشید.

پیشنهاد فست زبان

کتاب واژگان فست وکب
کتاب واژگان فست وکب

اگر حوصله و زمان کافی برای مطالعه چندین کتاب را ندارید پیشنهاد ما کتاب واژگان جامع Fast Vocab است که شامل تمامی لغات مهم منابع فوق که برای شرکت در آزمون کاربرد دارند است. همچنین در این کتاب شما در کنار هر لغت علاوه بر مترادف های پرکاربرد آن، معنی فارسی، مثال با ترجمه فارسی، سوالات چهارگزینه ای واژگان و کالوکیشن های کلمه و غیره را یاد خواهید گرفت. بنابراین بجای خواندن چندین منبع فقط کافیست یک کتاب را مطالعه کنید. 

برای آشنایی بیشتر با کتاب Fast Vocab استاد مهرداد زنگیه وندی و دانلود یک فصل رایگان کتاب کلیک کنید.

2. برای قسمت گرامر آزمون ept چکار کنیم؟

بهترین، جامع‌ ترین و معروف‌ ترین منبع، کتاب تافل لانگمن است که بصورت نظام‌ مند و منسجم به توضیح ساختار و گرامر زبان انگلیسی پرداخته است؛ ولی دو نکته در رابطه با کتاب تافل لانگمن وجود دارد که داوطلبان را دچار مشکل می کند؛

۱. توضیحات این کتاب به زبان انگلیسی است و با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان دانش بالایی در زمینۀ زبان انگلیسی ندارند، آنها را دچار سردرگمی می کند.

۲. پاسخ تست‌ های کتاب تافل لانگمن تنها بصورت کلیدی است و در صورتیکه خواننده در انتخاب گزینه‌ای تردید داشته باشد، از توضیحات لازم برای رد گزینه مورد نظر بی‌ بهره خواهد بود.

پیشنهاد فست زبان

گرامر آزمون ای پی تی

کتاب گرامر جامع آزمون‌ های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی با توضیحات ساده و به اندازه و اجتناب از زیاده گویی‌ های گیج‌ کنندۀ برخی از کتاب‌ های موجود در بازار و ارایه پاسخ‌ های کاملا تشــریحی و تحلیل تمام گزینه‌ ها برای بیش از ۷۵۰ تست توانسته به منبعی کامل برای مخاطبان بدل گردد.

همچنین، جالب است بدانید که کتاب گرامر جامع آزمون‌ های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی منبعی است که شامل سؤالات ادوار گذشتۀ آزمون‌هاست و این نکته به داوطلبان کمک می‌کند تا با نحوۀ طرح سؤال از مباحث گرامری آشنا شوند. این کتاب بروزترین و کامل‌ترین منبع آزمون است و چند ماه یکبار با تجدید چاپ سوالات آن بروز می شوند.

برای دانلود رایگان بخشی از کتاب گرامر جامع آزمون های زبان (Fast Grammar) کلیک کنید.

 

3. برای قسمت درک مطلب آزمون EPT چکار کنیم؟

برای این قسمت نیز کتاب تافل لانگمن یکی از منابع اصلی آزمون است؛ اما:

  • کتاب تافل لانگمن به زبان انگلیسی است و خیلی از داوطلبان شاید زمینه کافی برای خواندن کتاب به زبان انگلیسی را نداشته باشند.
  • توضیحات کتاب تکنیک‌ های درک مطلب را در پاسخ به سؤالات پیاده نمی‌ کند و ممکن است داوطلب نکته مناسب برای پاسخ به سؤالات را متوجه نشود.

پیشنهاد فست زبان

برای رفع این مشکلات، کتاب درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading که توسط استاد مهرداد زنگیه‌ وندی کار شده است می تواند خیلی به شما کمک کند.

  • آموزش فارسی نکات درک مطلب به زبان ساده
  • حجم بسیار کم مطالب
  • کاربرد نکات کتاب در قالب تست و متون ریدینگ آزمون
  • دارای بیش از ۳۰ نمونه ریدینگ آزمون با پاسخ تشریحی و ترجمه فارسی متون

کتاب Fast Reading شامل تشریح مباحث درک مطلب کتاب تافل لانگمن و کتاب TOEFL Reading Flash و پاسخ تشریحی تست‌ های این کتاب‌ ها می‌ باشد که در انتشارات تخصصی کتب زبان، انتشارات جنگل به چاپ رسیده است.

برای دانلود رایگان بخشی از کتاب درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان (Fast Reading) کلیک کنید.

 

4. منبعی خوب برای آشنایی با سوالات آزمون

شاید شما بخوبی با این مساله آشنا باشید که بهترین راه برای آشنایی با آزمون دیدن سوالات آن است. اما اگر این سوالات همراه با پاسخ های تشریحی و آموزش نکات هم باشد که فوق العاده خواهد شد و شما می توانید در کنار یادگیری مباحث آزمون با نحوه سوال دهی از آن بخش نیز آشنا شوید.

پیشنهاد فست زبان

کتاب بانک سوالات EPT تا بهمن ماه ۹۸

کتاب Fast Bank EPT شامل سوالات آزمون EPT ادوار گذشته به همراه پاسخ های کاملا تشریحی، تحلیل سوالات و آموزش نکات هر سوال می باشد و هر تست بصورت کامل حلاجی شده است تا شما با تمام نکات آن آشنا شوید. پیشنهاد می کنم حتما فایل pdf نمونه این کتاب را از قسمت زیر دانلود نمایید.

دانلود فایل pdf کتاب
4.4/5 - (5 امتیاز)

منبع: فست زبان

دیدگاه ها 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 3

  1. سلام. بدون شک بهترین منابع برای کسب نتیجه در ازمون ept مجموعه فست زبان هست. ممنون از زحمات شما

  2. سلام
    واقعا جا داره تشکر مجدد کنم از جنابعالی بابت کتاب خوبتون.بنده به تمام دوستانم این کتابو معرفی کردم که بخر و بخونن.
    من طبق کلید ازمون ept که امروز اعلام شد بلاخره ۵۱ گرفتم.
    سپاسگزارم.

کلاس آنلاین استاد زنگیه وندی فروردین ١۴٠٣ثبت نام با تخفیف 40 درصدی