جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » مقالات آموزشی » خبر علمی » زمان آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
  • fastzaban
  • ۲۵ فروردین, ۱۳۹۹
  • ۱۵:۲۴
دانشگاه آزاد

زمان آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

فست زبان: شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به تعویق انداخت، این دانشجویان می توانند برای نیمه دوم تابستان خود را آماده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا سبب شده زمان آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه ها به تعویق بیفتد در این میان دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیمی زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری را به نیمه دوم تابستان موکول کرده که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

با این حال دانشجویان می توانند با دانستن زمان حدودی برگزاری این آزمون خود را آماده تر کنند. پیش تر از این قرار بود آزمون در تیرماه ۹۹ برگزار شود.

دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مانند دانشجویان سایر دانشگاه‌ها بعد از گذراندن واحدهای نظری در این دوره تحصیلی در آزمون جامع شرکت می‌کنند تا میزان تخصص آنها در دروس گذرانده شده، سنجیده شود. دانشجویان برای شرکت در آزمون جامع باید ۱۵ تا ۱۸ واحد درسی گذرانده باشند و میانگین نمرات دروس گذرانده شده نیز باید ۱۶ باشد.

ملاک نمره در آزمون جامع دوره دکتری ۱۶ است، یعنی اگر دانشجویان نمره پائین‌تر از ۱۶ کسب کنند در این آزمون مردود تلقی می‌شوند.

دانشجویانی که در آزمون جامع نمره قبولی کسب می‌کنند تا ۶ ماه فرصت دارند نمره قبولی در زبان انگلیسی یا عربی (برای دانشجویان رشته های خاص که زبان عربی بیشتر کاربرد دارد) ارائه دهند. دانشجویان دوره دکتری برای ارائه نمره زبان می‌توانند در آزمون‌های EPT، تولیمو، تافل، آیتلس و MCHE شرکت کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

منبع: خبرگزاری آنا

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --