جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » آزمون MSRT » برای آزمون MSRT وزارت علوم چی بخونم؟
  • fastzaban
  • ۱۰ خرداد, ۱۴۰۰
  • ۱۳:۱۴
برای آزمون MSRT وزارت علوم چی بخونم؟

برای آزمون MSRT وزارت علوم چی بخونم؟

پیدا کردن منابع مناسب برای یک آزمون کمتر از تلاش برای قبولی و آزمون دادن نیست! مخصوصا اگر اولین بار باشد که می خواهید در آن امتحان شرکت کنید و هیچ آشنایی با منابع و حتی سوالات آزمون ندارید. اگر الان دارید این مطلب را می خوانید قطعا قصد شرکت در آزمون زبان دکتری وزارت علوم یا همان MSRT را دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید. خوب من، سجاد زنگیه‌وندی، اینجا هستم تا شما را با منابع آزمون msrt وزارت علوم آشنا کنم تا یکبار برای همیشه در آن شرکت کنید و با خیال راحت برای آزمون جامع و ارایه پایان نامه خود آماده شوید.

معرفی آزمون MSRT وزارت علوم

قبل از هر چیزی بهتر است کمی با آزمون شما را آشنا کنم. البته در یک صفحه کاملا مخصوص تمام نکات لازم برای شرکت در این امتحان را گردآوری کردیم که می توانید از طریق منوی بالای سایت به آنها دسترسی داشته باشید. 

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم باید در آزمون زبانی به نام MSRT شرکت کنند و مدرک قبولی آن را که کسب نمره ۵۰ از ۱۰۰ است به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند. آزمون MSRT همانطور که در مطالب قبلی سایت نیز گفتیم در سطح آزمون تافل است و در ۴ مبحث شنیداری، گرامر، درک مطلب و واژگان بصورت ۱۰۰ سوال برگزار می شود. البته سوالات لغت در داخل بخش ریدینگ مطرح می شوند و بصورت جدا نیستند.

برنامه برگزاری آزمون ام اس آر تی 1401 را از اینجا مشاهده کنید.

برای آزمون MSRT وزارت علوم چی بخونم؟

شاید بزرگترین مشکل داوطلبان آزمون ام اس آر تی انتخاب منابع مناسب و جامع برای آمادگی و کسب نتیجه در آزمون است. وزارت علوم و کلا همه برگزارکنندگان آزمون های زبان دکتری یکسری منابع کلی و انگلیسی را بعنوان مرجع سوالات آزمون معرفی کرده‌اند که سال هاست هیچ تغییری هم نمی کنند. اما آیا این منابع برای کسب نتیجه در آزمون کافی و مناسب هستند؟ پاسخ به این سوال را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

ابتدا منابع انگلیسی را معرفی و کمی بررسی می کنیم و سپس منابع جایگزین و مناسب برای همه سطوح را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

منابع انگلیسی آمادگی برای آزمون msrt

طبق اعلام سامانه آزمون MSRT، منابع انگلیسی این آزمون کتاب های تافل لانگمن، TOEFL Grammar Flash، کتاب TOEFL Reading Flash، کتاب لغات 504، لغات ضروری تافل و 1100 واژه بارونز هستند که منابع مهم آزمون های تافل نیز می باشند.

در انتهای همین مطلب شما عزیزان می توانید این منابع را بصورت فایل pdf و کاملا رایگان دانلود نمایید.

اما چند سوال!

  1. آیا سطح زبان انگلیسی شما مناسب است؟ 
  2. آیا توانایی کافی برای مطالعه و درک مطالب بصورت زبان انگلیسی را دارید؟
  3. آیا نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون را در اختیار دارید؟
  4. آیا وقت کافی برای خواندن این منابع چند صد صفحه‌ای را دارید؟
اگر جواب شما به اندازه کافی قانع کننده نیست حتما ادامه این مطلب را تا انتها بخوانید و اگر هم حوصله خواندن ادامه مطلب را ندارید پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

ویدیو در حال بارگزاری است...

 

منابع فارسی آمادگی برای آزمون msrt

مهمترین منابع فارسی برای آزمون MSRT مجموعه فست استاد مهرداد زنگیه وندی شامل کتاب فست گرامر، فست ریدینگ، فست بانک و فست وکب هستند که سالهاست به داوطلبان کمک می کنند در این امتحان موفق شوند.

البته شاید در زمینه این آزمون چندین کتاب به زبان فارسی در بازار وجود داشته باشد اما کدام یک می تواند همه نیازهای شما را برطرف کنند. در ادامه می خواهیم منابع فارسی را به شما معرفی کنیم که تمام نیازهای شما را برای قبولی حتمی در کمترین زمان ممکن تضمین می کند.

مجموعه کامل Fast

مجموعه کامل Fast آزمون زبان msrt وزارت علوم چاپ انتشارات جنگل که تالیف استاد مهرداد زنگیه وندی می باشد شامل ۴ کتاب بسیار کامل و جامع برای آزمون است. این مجموعه مباحث گرامر، درک متن، لغات و نمونه سوالات آزمون را پوشش می دهد و در حال حاضر پرفروش ترین مجموعه برای این آزمون نیز می باشد. 

کتاب گرامر جامع آزمون‌ های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی

عکس کتاب فست گرامر ویرایش 1401

این کتاب با توضیحات ساده و به اندازه و اجتناب از زیاده گویی‌ های گیج‌ کننده برخی از کتاب‌ های موجود در بازار و ارایۀ پاسخ‌ های کامـلاً تشریحی و تحلیل تمام گزینه‌ ها برای بیش از ۷۵۰ تست گرامر توانسته به منبعی کامل برای مخاطبان بدل گردد. همچنین، جالب است بدانید که کتاب گرامر جامع آزمون‌ های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی تنها منبعی است که شامل سؤالات واقعی ادوار گذشتۀ آزمون‌ هاست و این نکته به داوطلبان کمک می‌ کند تا با نحوۀ طرح سؤال از مباحث گرامری آشنا شوند. این کتاب بروزترین و کامل‌ ترین منبع گرامر آزمون MSRT است. 

توجه مهم: از سال 1401 ویرایش جدید کتاب فست گرامر با شکل و شمایلی جدید که در عکس بالا آورده شده است، منتشر شد.

برای دانلود یک فصل کتاب کلیک کنید.

کتاب بانک سوالات آزمون msrt با پاسخ تشریحی 

در کتاب بانک سوالات آزمون MSRT یا Fast Bank‌ MSRT مجموعه سؤالات ادوار گذشتۀ آزمون MSRT در سال 96 تا 1400 با پاسخ مگاتشریحی گردآوری شده است. در پاسخ تشریحی به سؤالات کتاب از نکات ارائه‌ شده در کتاب‌های Fast Grammar گرامر جامع آزمون‌های زبان (ویرایش جدید)، Fast Vocab (واژگان جامع) و Fast Reading درک مطلب جامع آزمون‌های زبان دکتری (ویرایش جدید) استفاده شده است.

برای دانلود یک فصل رایگان کتاب کلیک کنید.

 

کتاب درک مطلب جامع آزمون های زبان Fast Reading

کتاب درک مطلب جامع آزمون‌ های زبان Fast Reading استاد مهرداد زنگیه‌ وندی شامل توضیح مباحث درک مطلب کتاب تافل لانگمن و کتاب TOEFL Reading Flash و پاسخ تشریحی تست‌ های این کتاب‌ ها می‌باشد. توضیحات این کتاب تکنیک‌ های درک مطلب را در پاسخ به سؤالات پیاده می‌ کند. مثلا:

  • چگونه به سوالات ایده اصلی متن پاسخ دهیم؟
  • چگونه معنای یک لغت را با استفاده از کلمات دیگر متن پیدا کنیم؟

بله پاسخ همه این مهارت ها و یا سوالات دیگر درک مطلب را با استفاده از این کتاب یاد می گیرید. توضیحات فارسی و روان، مثال های زیاد و کاربردی، نمونه ریدینگ های فراوان با ترجمه فارسی، آموزش لغت سخت متن و چندین مزیت دیگر از ویژگی های جالب توجه این کتاب است.

برای دانلود یک فصل رایگان کلیک کنید.

 

کتاب لغات Fast Vocab MA-Ph.D

کتاب واژگان جامع کنکور ارشد - دکتری مهرداد زنگیه وندی

کتاب مرجع واژگان آزمون های زبان، Fast Vocab MA-Ph.D استاد مهرداد زنگیه‌وندی، کامل‌ترین منبع واژگان برای آزمون های زبان دکتری است. این کتاب شامل بیش از 2200 واژه بسیار کاربردی و مهم از ده ها منبع مختلف آموزش واژگان است. از مزیت‌ های مهم این کتاب، دارا بودن لغات مهم و ضروری آزمون‌ های زبان است و با استفاده از روش یادگیری لایتنر می‌ توانید براحتی لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.

در این کتاب از روش علمی و اصولی یادگیری لایتنر برای آموزش و یادگیری لغات استفاده شده است و شما بصورت اصولی یک لغت را با معناهای مختلف یاد می گیرید و هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. 

برای دانلود نمونه pdf کتاب واژگان جامع آزمون های زبان کلیک کنید.

کتابچه شنیداری فست زبان

برای بخش شنیداری (Listening) کتاب کیت (TOEFL Test Preparation Kit ETS) و کتاب TOEFL Actual Testsبه شما کمک می‌ کنند: مطالعۀ این کتاب‌ ها و گوش دادن به فایل‌ های صوتی آن به شرکت کنندگان آزمون MSRT توصیه می‌ شود. همچنین شما عزیزان می توانید کتابچه ترجمه مهارت‌ های لازم برای پاسخ به سؤالات بخش شنیداری تألیف استاد مهرداد زنگیه‌ وندی را بصورت رایگان از اینجا دانلود کنید.

خرید بسته کامل منابع آزمون MSRT با ارسال رایگان پستی به سراسر کشور

دانلود منابع معرفی شده انگلیسی

در پایان از اینکه این مطلب را مطالعه نمودید سپاسگزاریم و خوشحال می شویم اگر سوال یا نظری در رابطه با آزمون زبان MSRT وزارت علوم دارید در قسمت نظرات پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

4.2/5 - (9 امتیاز)
دیدگاه ها 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 6

    1. سلام خدمت شما
      منابع آزمون هیچ تغییری نکرده است و فقط برخی مباحث گرامری که قبلا کمتر سوال آمده الان بیشتر شده

    1. سلام و عرض ادب
      در مقدمه کتاب ها توضیحات کاملی هست.
      مطالعه رو از گرامر و لغات شروع کنید…
      گرامر روزی ۱ بخش (حدودا) کافیه…
      لغت هم روزی ۱ تا ۲ درس
      روزی ۳ تا ۴ ساعت اگر وقت بذارین، ۳۰ تا ۴۰ روزه به آمادگی خواهید رسید
      در دو هفته مانده به آزمون، ریدینگ و بانک سؤالات رو مطالعه کنید.
      در زمان تست زنی حتما رفع اشکال هم داشته باشید.
      مباحثی که مشکل دارید رو مجدداً مرور کنید.
      لغات رو حتما با مثالها کار کنید، و مرور کوتاه از لغات چند درس اخیر داشته باشین. از کدینگ حتما دوری کنید.