جدید ترین عناوین خبری امروز
[custom-login-form btn_close="true" logo_src="https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg" btn_register_class="btn_show_registerForm"] کاربر جدید هستم! [/custom-login-form][custom-register-form btn_close='true' logo_src='https://fastzaban.com/wp-content/uploads/2022/02/logo-fastzaban-com.jpg' ]
خانه » سوالات MSRT تشریحی » نمونه سؤالات آزمون MSRT با پاسخ تشریحی
سوالات آزمون msrt تشریحی

نمونه سؤالات آزمون MSRT با پاسخ تشریحی

فست زبان: در این مطلب از وبسایت مرجع آزمون زبان MSRT، تعدادی از سوالات آزمون MSRT سال های گذشته را با پاسخ تشریحی کاملا رایگان برای شما آماده کردیم. حتما با ما همراه باشید.

تست: سوالات گرامر آزمون MSRT

1. ……………… social crusade aroused Elizabeth Williams’ enthusiasm more than the expansion of educational facilities for immigrants to the United States.
(A) No
(B) Nothing
(C) Not
(D) None
2. ………………. as 2500 B.C., the Egyptians used mirrors made of highly polished metal.
(A) In early
(B) As early
(C) Early
(D) Was as early
3. The quantum theory states ………………., such as light, is given off and absorbed in tiny definite units called quanta or photons.
(A) energy that
(B) that it is energy
(C) it is energy
(D) that energy

 ۱. پاسخ گزینۀ A است.
در اینجا arouse «برانگیختن» فعل است و Elizabeth Williams’ enthusiasm فاعل آن است. در صورت سؤال، جابجایی فعل و فاعل صورت گرفته است (بخش ۵ کتاب Fast Grammar). گزینۀ B رد می‌ شود؛

زیرا همانطور که در تذکر مهم صفحۀ ۵۸ کتاب گفتیم، nothing جزو قیدهای منفی نیست و بعد از آن جابجایی رخ نمی‌ دهد [nothing یک ضمیر است]. not هم به‌ تنهایی جزو این قیدها نیست (صفحۀ ۵۶ کتاب Fast Grammar)؛ گزینۀ C نیز رد می‌ شود.

none «هیچ‌ کدام» هم یک ضمیر است و بعد از آن نمی‌ توان از اسم (اینجا social crusade) استفاده کرد [بعـد از none of «هیچ‌ یک از» می‌ توان از اسم استفاده کرد]؛ گزینـۀ D هم رد می‌ شـود. no یک پیشرو اسمی است که بعد از آن می‌ توان از اسم (اینجا social crusade) استفـاده کرد. در این حالت، بعـد از no جابجایی صورت می‌ گیرد (صفحـۀ ۵۶ کتاب Fast Grammar).

ترجمه: «هیچ مبارزۀ اجتماعی به‌ اندازۀ [تلاش برای] گسترش و توسعۀ امکانات آموزشی برای مهاجرین به ایالات متحده اشتیاق الیزابت ویلیام را برنیانگیخت.»

۲. پاسخ گزینۀ B است.
با توجـه به استفاده از as بعد از جای خالـی، برای تشکیل صحیـح الگوی برابری صفت‌ ها (as … as)، در جای خالی به [صفت + as] نیاز داریم؛ گزینه‌ های A و C بدلیل نداشتن as رد می‌ شوند.

در صورت سؤال، از ابتدا تا کاما، عبارت قیدی زمان است؛ و the Egyptians «مصری‌ها» فاعل جمله و used فعل آن است. از آنجاییکه در جمله از هیچ ربط‌ دهنده‌ ای استفاده نشده است، با یک جملۀ ساده مواجهیم و به فعل یا فاعل دیگری نیاز نداریم؛ پس، گزینۀ D هم بدلیل داشتن فعل اضافی was رد می‌ شود. پاسخ گزینۀ B (as early as) است (بخش‌ های ۸ و ۴ کتاب Fast Grammar).

ترجمه: «حتی در سال ۲۵۰۰ پیش از میلاد، مصری‌ ها از آینه‌ های ساخته شده از فلزات بسیار جلا داده شده استفاده می‌ کردند.»

۳. پاسخ گزینۀ D است.
در صورت سؤال دو فعل  (states و is given) داریم؛ پس، با دو جمله‌ واره مواجهیم و به یک ربط‌ دهنده نیاز داریم. در جمله‌ وارۀ اول، quantum theory فاعل و states فعل آن است. در صورت سؤال ربط‌ دهنده نداریم؛ پس، در گزینـۀ صحیـح به یک ربط‌ دهنده نیاز داریم؛ گزینۀ C بدلیل نداشتن ربط‌ دهنـده رد می‌ شود.

دقت کنید که گزینـۀ B دارای فاعل اضـافی it است و رد می‌ شـود. همچنین، توجه کنیـد که such as light به‌ نوعی یک توضیح اضافی است و در جای خالی بعد از ربط‌ دهنده به یک فاعل نیز نیاز داریم. بنابراین، پاسخ گزینۀ D است که در آن that ربط‌ دهندۀ اسمی و energy فاعل برای فعل is given است. توجه کنید که در گزینۀ A جای ربط‌ دهنده و فاعل نادرست است (بخش ۴، درس ۳ کتاب Fast Grammar).

منبع سوالات و پاسخ تشریحی: کتاب گرامر جامع آزمون های زبان Fast Grammar

 

3.3/5 - (6 امتیاز)

منبع: فست زبان

دیدگاه ها 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاه 3

  1. سلام و عرض ادب
    سوالات آزمون msrt با پاسخ های مگاتشریحی در کتاب Fast Bank MSRT منتشر شده است.
    موفق باشید

  2. سلام جناب زنگیه وندی
    من از دوکتاب گرامر و ریدینگ شما استفاده کردم و با توجه به جستجوی زیاد در سطح کشور برای ازمون msrtمنابع شما در سطح کشور بهترین بود . در کتابهایتان بانک سوالات جامع eptرا دیدم کاش با توجه به اینکه با تلاش بسیار و جستجوی زیاد متوجه شدم که منبع قابل اعتمادی از سوالات ازمون msrt وجود ندارد کاش با توجه به تخصص والایتان این مجموعه را نیز تهیه می کردید.
    با کمال سرور از اشنایی با شما